Wiadomości

Przygotowanie do ruchu wakacyjnego - dla miesięcznika "Paliwa Płynne" komentuje Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Poland&Baltics w Mood


Stacje paliw już dawno przestały służyć klientom jedynie do tankowania pojazdów. Obecnie to punkty handlowo-usługowe, które oferują szeroką ofertę sprzedażową. Jednocześnie konkurencja na rynku stale rośnie. Aby zatem pokazać wyjątkowość swojej marki stacji paliw, najlepiej zaoferować klientom doznania, które wzbogacą klasyczne strategie marketingowe.

Dlaczego? Ponieważ niekontrolowane decyzje konsumenckie to blisko 70 proc. wszystkich zakupów. To właśnie w punkcie handlowo-usługowym, klient podejmuje 2/3 decyzji. Na stacjach benzynowych, odsetek zakupów impulsywnych sięga 67 proc. Idealnym zestawem rozwiązań, który pomoże wykorzystać potencjał oferty sprzedażowej danej marki, jest tzw. In Store Experience Design, czyli synergia wszystkich aspektów tworzenia doznań klientów oparta o marketing sensoryczny i mobilny.

Każdy z elementów strategii powinien w przemyślany sposób wpływać na zaprezentowanie wyjątkowej osobowości marki i powinien wzbogacać klasyczne działania marketingowe stacji paliw. Odpowiednie wdrożenie In Store Experience Design, wymaga współpracy z wyspecjalizowanym i doświadczonym dostawcą nowoczesnego marketingu miejsc sprzedaży. Aby osiągnąć najlepsze efekty, należy zaprojektować i dostarczyć doznania klientom w punkcie sprzedaży, łącząc ze sobą treści dźwiękowe, wizualne i sensoryczne, aplikacje mobilne i te opierające się na mediach społecznościowych oraz rozwiązaniach technologicznych.

Systemy dźwiękowe, ekrany digital signage i marketing poprzez aplikacje mobilne nabierają mocy i siły przyciągania, gdy zaprojektowane są tak, by łączyły się w spójną całość. Kompleksowe podejście do media marketingu na stacjach paliw, pomoże nawiązać więź z klientami, co przełoży się na wzmocnienie wizerunku marki i pociągnie za sobą pozytywne reakcje otoczenia.

Według naszych badań, na skutek optymalnego wykorzystania narzędzi In Store Experience Design, sprzedaż wzrasta o około 33 proc. Wahania są od 10 do 33, a nawet 40 proc. w zależności od pory roku i tego, co aktualnie dzieje się na rynku. Wiadomo, że czynników zewnętrznych nie możemy wykluczyć, natomiast jest to na pewno liczba dwucyfrowa.

(op.zp)

WIĘCEJ: czytaj w lipcowym wydaniu miesięcznika „Paliwa Płynne”

Jeżeli szukasz ciekawych ofert flotowych, odwiedź XXIV Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2017, tradycyjnie w maju w warszawskiej hali EXPO XXI.

Wróć