Wiadomości

W Davos powstał Komitet Promocji Wodoru


Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos 13 koncernów powołało Komitet Promocji Wodoru, aby wspólnie propagować technologię wodorową. Przedsiębiorstwa z branży energetycznej, transportowej i przemysłowej podjęły długofalową współpracę, aby zwiększyć rolę wodoru jako nośnika energii. 

Podczas inauguracji członkowie Komitetu Promocji Wodoru potwierdzili zamiar zwiększenia tempa inwestycji w rozwój i komercjalizację technologii związanych z wodorem i ogniwami paliwowymi. Łączna wartość tych inwestycji jest obecnie szacowana na 1,4 mld euro rocznie1. Warunkiem przyspieszenia tego procesu jest zwiększenie przez kluczowe podmioty wsparcia dla wodoru jako jednego z przyszłościowych nośników energii przez prowadzenie odpowiedniej polityki.

W skład Komitetu Promocji Wodoru, który we wtorek spotkał się po raz pierwszy w Davos, wchodzi obecnie 13 dyrektorów i prezesów firm z różnych branż, które pragną przyczynić się do osiągnięcia ambitnego celu określonego w Porozumieniu Paryskim z 2015 roku, jakim jest utrzymanie wzrostu średniej temperatury na świecie znacząco poniżej 2 stopni Celsjusza w stosunku do poziomu przed epoką industrialną. Założycielami Komitetu są: Air Liquide, Toyota, Alstom, Anglo American, BMW Group, Daimler, ENGIE, Honda, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group i Total. Radzie przewodniczy dwóch wiceprezesów firm z różnych branż i regionów – Air Liquide i Toyoty.

Źródło: Toyota (op.pb)

Wróć