Strefa przedsiębiorcy

Rynek myjni- specjalnie dla miesięcznika "Paliwa Płynne" komentuje Robert Grzegorzewski, Provaco Sp. o.o.


Słaba sytuacja finansowa odbiorców takich produktów na przestrzeni 2008-2012 spowodowała, że klienci oczekiwali jak najniższej ceny na preparaty do myjni, często nie zauważając, że za atrakcyjną ceną np. preparatów do mycia i konserwacji pojazdów kryje się bardzo niska i przypadkowa jakość tych produktów. Na efekty takiej sytuacji właściciele myjni nie musieli długo czekać: zwiększona awaryjność urządzeń, wysokie koszty serwisu, spadek jakości mycia i w efekcie utrata części klientów spowodowały, że wielu właścicieli myjni ponownie doceniło, jak ważna jest stała, wysoka jakość produktów, nowoczesne najwyższej jakości komponenty użyte do produkcji, a także sprawdzony dostawca.

WIĘCEJ: czytaj w październikowym wydaniu miesięcznika „Paliwa Płynne”

Zwiększająca się liczba myjni samochodowych- do tej pory nadal największą  dynamikę osiągają myjnie samoobsługowe- spowodowała wzrost konkurencji, a tym samym wymusiła na właścicielach myjni samochodowych konieczność poszukiwania sposobów na przyciągnięcie do siebie klientów. Coraz częściej – widzimy to po zakupach klientów w naszej firmie – operatorzy, właściciele myjni sięgają po produkty do myjni z “wyższej półki”. Jeszcze do niedawna niecieszące się dużym zainteresowaniem zaawansowane technologicznie produkty np. Kenolon Foam Polish – Kenotek - szokowały ceną, dziś bardzo wielu klientów  je wybiera, wiedzą,c że to jest szansa na zwiększenie przychodów i poprawienie rentowności myjni.

WIĘCEJ: czytaj w październikowym wydaniu miesięcznika „Paliwa Płynne”

Nie tylko względy ekonomiczne zmieniają podejście właścicieli myjni do nowatorskich produktów myjniowych. Regulacje prawne dotyczące ochrony środowiska, kontroli procesów produkcji, zgodnych z regulacjami opakowań i etykiet powodują, że wielu właścicieli myjni wybiera produkty nieprzypadkowe i takie, które także ze względów formalnych mogą bezpiecznie stosować na swoich myjniach (rzetelne karty charakterystyki, karty techniczne, aktualne dopuszczenie do obroty na terenie RP – zwłaszcza przy produktach biobójczych stosowanych np. w myjniach spożywczych).

WIĘCEJ: czytaj w październikowym wydaniu miesięcznika „Paliwa Płynne”

Jest jeszcze jeden aspekt, który także zmienia rynek preparatów do mycia pojazdów – to zmiany wprowadzane przez producentów pojazdów. Nowe technologie lakierowania pojazdów – lakiery bazujące na rozcieńczalnikach wodnych, zastępowanie elementów tzw chromowanych elementami aluminiowymi, wysoki stopień stosowania tworzyw sztucznych pochodzących z odzysku do produkcji fabrycznych elementów w nowych pojazdach. To w efekcie powoduje, że samochody są coraz “delikatniejsze”, a co za tym idzie, myjąc takie pojazdy, musimy bardziej uważać i ograniczać stosowanie preparatów agresywnych, silnie żrących, które do niedawna stosowane były w większości myjni.

 

WIĘCEJ: czytaj w październikowym wydaniu miesięcznika „Paliwa Płynne”

Nowości branżowych szukaj na:

XXIII Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2016

11-13 maja 2016r. w EXPO XXI w Warszawie

od ćwierć już wieku organizowanych pod tym znakiem:

(op.zp)

Wróć