Wiadomości

Oleje marki Lotos

Z roku na rok wzrasta zainteresowanie olejami silnikowymi, które pozwalają na wydłużanie okresów pomiędzy wymianami. Produktami spółki Lotos Oil, spełniającymi te wymagania, są oleje Turdus.

Oleje Lotos posiadają aprobaty czołowych producentów silników: Man, Scania, Volvo, Tatra, Cummins, Renault, MTU i Caterpillar.Jacek Neska, prezes zarządu Lotos Oil zapewnia, iż pracują one ciszej, taniej, oszczędniej oraz bardziej ekologicznie – spełniając oczekiwania użytkowników odnośnie wymagań dotyczących oleju do samochodów ciężarowych, jak i maszyn drogowych różnych zastosowań.
Jak poinformował Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wszystkich samochodów dostawczych i ciężarowych sprzedano we wrześniu 2009 4203 sztuki. Było to o 2302 aut mniej (35,4%) niż przed rokiem i więcej niż przed miesiącem o 776 samochodów, tj. o 22,6%. Od początku roku sprzedano 38150 samochodów. Było to mniej o 22 914 sztuk (37,5%) niż w ubiegłym roku. Najgorsze wyniki notowano w segmencie ciężarówek powyżej 16 ton. Łączna sprzedaż tych pojazdów w okresie od stycznia do października zmalała z 15,1 tys. w 2008 r. do 5,1 tys. w 2009 r. Wszystkich samochodów o masie powyżej 3,5 t. sprzedano o 60% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wprowadzenie normy Euro 5 w październiku br. wpłynęło na wzrost zainteresowania nowymi ciągnikami siodłowymi. Jeszcze za wcześnie by mówić o przełamaniu kryzysu i wzroście sprzedaży, ale zdaniem ekspertów rynkowych, w najbliższym czasie handel powinien rosnąć. W najbliższych miesiącach nadal trudno będzie w segmencie aut dostawczych i specjalistycznych takich jak chociażby wywrotki.
 
Zdolność do pracy przy coraz bardziej wydłużanym interwale wymiany oraz przy wzrastających ograniczeniach emisji spalin stanowi jeden z najważniejszych czynników wpływających na rozwój olejów silnikowych do samochodów ciężarowych. Wszystko to z zachowaniem charakterystycznej dla tych produktów podwyższonej zdolności do utrzymywania w czystości smarowanych elementów, niższą odparowywalnością, wyższym potencjałem neutralizacji kwaśnych produktów spalani, przyjaznością dla układów oczyszczania spalin. – Nasze oleje testujemy w ekstremalnych warunkach. Wszystko po to by wiedzieć więcej i lepiej nie tylko o samym produkcie, ale i o tym, jak się on sprawdza w różnych sytuacjach i otoczeniu – podkreślił Rafał Mirek, koordynator ds. rozwoju produktowego LOTOS Oil. Olej TURDUSPOWERTEC SYNTHETIC 5W30 pracował z zachowaniem wszystkich istotnych parametrów w silnikach VOLVO i Cummins w rosyjskich kopalniach odkrywkowych. Podobne testy tylko, że na Łotwie przeszedł TURDUS SEMISYNTETIC XHPDO 10W40. Był eksploatowany w silnikach autobusów (SETRA, Mercedes) komunikacji międzynarodowej z Łotwy do Europy. Po przejechaniu blisko 80 tys. km nie zanotowano ani zużycia smarowanych powierzchni ani rozcieńczenia oleju. Natomiast TURDUS POWERTEC SEMISYNTHETIC 15W40 zachowuje wszystkie parametry przy przebiegach rzędu 60 tys. km lub 700 motogodzin pracy w silnikach typu Volvo FH 12; Volvo Penta, Cummins 12V - zapewniaja przedstawiciele Lotos Oil.
 
Od października w całej UE obowiązuje norma Euro 5. Pomimo wyraźnego spadku popytu na samochody użytkowe w tym roku, cena i zainteresowanie pojazdami spełniającymi tę normę utrzymuje się na dobrym poziomie. Euro 5 nie przynosi rewolucji w stosunku do Euro 4 – postanowiono tu ograniczyć jedynie emisję tlenków azotu do poziomu 2 g/kWh. Główną zaletą użytkowania pojazdów pracujacych wg Euro 5 są zniżki w podatkach i opłatach drogowych w ruchu zagranicznym. Siłą rzeczy będę one zastępować starsze pojazdy. Za jakiś czas możemy mieć do czynienia z poważnymi problemami na rynku samochodów ciężarowych starszych niż 5 lat - przewiduje koncern i prognozuje: - Za chwilę popyt na nie spadnie do technicznego minimum  Oleje TURDUS POWERTEC SYNTHETIC 5W/30 i 10W40 oraz  SEMISYNTHETIC 10W40 i 15W40 nie mają ujemnego wpływu na układy oczyszczania spalin, ograniczają do możliwego minimum emisję cząstek stałych z procesu zużycia oleju, przez co nadają się do silników najnowszych konstrukcji z recyrkulacją spalin, zapewniając również długą sprawność układu katalitycznego oczyszczania spalin.



źródło: Biuro Prasowe Grupy Lotos

Wróć