Strefa przedsiębiorcy

Markety Dino ze stacjami paliw?


14 maja 2018 r. Dino Oil Sp. z o.o., należąca do Dino Polska SA, organizatora najszybciej rozwijającej się sieci supermarketów proximity [tzw. wiejskich] w Polsce, wystąpiła do Urzędu Regulacji Energetyki o koncesję na obrót paliwami ciekłymi.
Spółka Dino Oil została zarejestrowana w 2013 r. z minimalnym dopuszczalnym przez prawo kapitałem zakładowym w wysokości 5 tys. zł. Wszystkie 50 udziałów należy do Dino Polska, a prezesem zarządu spółki jest Szymon Piduch – który jest także prezesem spółki-matki. W Radzie Nadzorczej zasiada m.in. Tomasz Biernacki. Obie firmy są ponadto zarejestrowane pod tym samym adresem. Jak informuje Beata Cioczek, rzecznik sieci marketów Dino, Dino Oil Sp. z o.o. nie prowadzi działalności operacyjnej.
- 2018 r. rozpoczęliśmy wysoką, 41-procentową dynamiką sprzedaży. Dobre wyniki Grupy Dino to efekt przyjętego przez nas modelu biznesowego, unikalnego formatu sklepów Dino i ich rosnącej liczby. Na wyniki trzech miesięcy 2018 r.u pozytywny wpływ miały także zakupy konsumenckie przed świętami wielkanocnymi. Sukcesywnie otwieramy nowe sklepy. W tym roku chcemy, by liczba nowo otwartych placówek była większa niż w 2017 r. Obserwujemy dobre perspektywy rynkowe, w gospodarce europejskiej i polskiej trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu – powiedział Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska SA, komentując wyniki spółki za IQ2018 r.

Na koniec marca 2018 r. sieć liczyła 800 sklepów, wobec 639 marketów rok wcześniej. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 305,4 tys. m2 wobec 242,7 tys. m2 rok temu.

Źródło: Dino/URE, Fot. XXV Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2018

Wróć