Wiadomości

LOTOS Kolej wiceliderem przewozów intermodalnych


Udział spółki LOTOS Kolej w krajowym rynku przewozów towarowych stale rośnie. Po trzech kwartałach 2011 r. firma ma 7,11% udziału w rynku wg wykonanej pracy przewozowej. Dzięki temu umocniła się na trzecim miejscu wśród największych przewoźników operujących na polskich torach.

Na pierwszym miejscu jest PKP Cargo z udziałem 63,6%. Drugą pozycję zajmuje CTL Logistics: 7,19%, a czwartą DB Schenker: 6,47%.  – Konsekwentnie realizujemy naszą strategię. W tym roku przewieziemy ok. 10,5 mln t produktów. Zakładamy, że w przyszłym roku będzie to ponad 11 mln t – wymienia Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej. – Rośnie także nasze zaangażowanie w przewozy dla klientów zewnętrznych. Dziś stanowią one ponad 35 proc. wszystkich wykonywanych przez nas przewozów, są to także przewozy intermodalne realizowane dla potrzeb PCC Intermodal.  Warto zaznaczyć, że po III kw. br. najwyższy udział w segmencie przewozów intermodalnych posiadały spółki PKP Cargo i LOTOS Kolej. Według wykonanej pracy przewozowej, odpowiednio, 72,3% i 22,6%.
LOTOS Kolej, jako jedyny przewoźnik obok PKP Cargo, posiada dziś możliwości realizacji przewozów  pojedynczych przesyłek wagonowych na głównych liniach kolejowych w Polsce. Zgodnie z opublikowanym przez Urząd Transportu Kolejowego raportem od stycznia do września br. wszyscy przewoźnicy kolejowi przetransportowali łącznie 186,8 mln t ładunków, wykonując pracę przewozową na poziomie 40,8 mld tonokilometrów. W porównaniu z trzema kwartałami 2010 r. jest to wzrost na poziomie 8,4 proc. i 13,4 proc. Łączna długość uruchamianych przez przewoźników tras w transporcie ładunków wyniosła 59,8 mln km, o 6,9 mln więcej niż po trzech kw. ub.r.
***
Spółka LOTOS Kolej powstała w 2003 r. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Obecnie firma zarządza ok. 100 elektro- i spalinowozami, z których jedna trzecia to najnowocześniejsze pojazdy na świecie, wyprodukowane przez takich producentów, jak BOMBARDIER czy VOITH. W ub. r. spółka przewiozła ok. 8,4 mln t produktów. Oprócz nowoczesnego taboru zarządza zelektryfikowaną stacją zakładową w Gdańsku-Olszynce oraz dysponuje informatycznym systemem logistyki kolejowej (SLK), który umożliwia monitoring przesyłek w czasie rzeczywistym (za pomocą systemu GPS) i pozwala optymalizować koszty przewozów. Zastosowanie ww. rozwiązania przynosi spółce co roku znaczne oszczędności. Wkrótce LOTOS Kolej uruchomi najnowocześniejszy w Polsce system hermetycznego i automatycznego mycia oraz czyszczenia cystern.

Wróć