Auto-Flota

BMW Group wybrało IVECO Stralis NP


Koncern BMW Group wybrał IVECO Stralis NP, aby przetestować technologię LNG pod kątem logistyki w ramach projektu "Innowacja i przemysł 4.0".

Niemiecki producent samochodów BMW Group zakończył projekt pilotażowy we współpracy z IVECO, którego celem było przetestowanie ciężarówki z napędem LNG do swoich operacji logistycznych. W teście wykorzystano pojazd IVECO Stralis NP przeznaczonego do transportu długodystansowego.Wiodące firmy działające w branży transportu międzynarodowego coraz częściej wybierają technologię  skroplonego gazu ziemnego (LNG), aby zmniejszyć wpływ swoich operacji logistycznych na środowisko, bez uszczerbku dla wydajności i efektywności ekonomicznej.IVECO jest pionierem technologii gazu ziemnego od dwóch dekad, uważając ją za dojrzałe, rozsądne i rentowne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu. W rezultacie jest to jedyny producent oferujący pełną gamę modeli Natural Power i jedyną prawdziwą ciężarówkę napędzaną wyłącznie gazem ziemnym, Stralis NP.

IVECO przeprowadziło pilotażowy projekt we współpracy z BMW Group, mający na celu przetestowanie ciężarówki z napędem LNG dla operacji logistycznych niemieckiego producenta samochodów z wykorzystaniem IVECO Stralis NP, pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego gazem ziemnym, przeznaczonego do transportu dalekobieżnego. Koncern IVECO wprowadził na rynek kolejny produkt - model Stralis NP 460, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów najnowszej generacji, przeznaczony do najbardziej wymagających misji dalekobieżnych. W Wielkiej Brytanii otrzymał on tytuł „Low Carbon Truck of the Year in the UK”. Dostępny w wersji Low Tractor, jest idealnym pojazdem do transportu na dalekich dystansach.

Test wykazał, że ciężarówka IVECO Stralis NP 400 napędzana LNG, była w stanie z łatwością pokonać 530-kilometrową podróż na odcinku Steyr - Regensburg na jednym tankowaniu. Jest to paliwo alternatywne, które zapewnia najlepszą autonomię w transporcie ciężkim w porównaniu do napędu elektrycznego, który wymagałby kilkukrotnego doładowywania w przypadku pokonania podróży w obie strony liczącej łącznie  530 km.

 

 Branża logistyczna coraz częściej traktuje gaz ziemny jako rozwiązanie, które zmniejsza ich wpływ na środowisko i spełnia coraz ostrzejsze przepisy dotyczące emisji spalin, a jednocześnie daje możliwość efektywnego zarządza flotą. IVECO jako pierwszy uznał potencjał gazu ziemnego w komercyjnym przemyśle transportowym: rozwiązanie to może obniżyć koszty paliwa o 20 do 40% oraz redukcję zużycia paliwa nawet o 15% w porównaniu do oleju napędowego, a także zapewnia dodatkową korzyść w postaci cichej pracy przy mniej niż 71 dB co wykazał test Piek Quiet Truck Test. Samochody ciężarowe poruszające się na LNG poprawiają jakość powietrza, znacznie zmniejszając emisję CO2 i tlenków azotu oraz praktycznie eliminując emisję cząstek stałych.

Źródło: IVECO Poland

WIĘCEJ czytaj w kwietniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Jeżeli szukasz flotowych rozwiązań opartych na paliwach alternatywnych, znajdziesz je podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

WIĘCEJ czytaj w kwietniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Wróć