Wiadomości

Bioerg intensyfikuje działania rozwojowe

Planowany termin realizacji projektu złożonego do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie przypada na lata 2012-2016. Bioerg chce w w/w okresie prowadzić Kampanię Informacyjną Na Rzecz Opakowań Przyjaznych Środowisku i Zrównoważonego Zarządzania Odpadami Plastikowymi. 

Maciej Błasiak, prezes zarządu spółki Bioerg SA podkreśla naczelną ideę:  - Edukacja i jeszcze raz edukacja. To dziś najważniejsze narzędzie budowania w społeczeństwie przekonania o tym, że warto segregować odpady, warto wybierać opakowania i materiały biodegradowalne i kompostowalne, wreszcie że naprawdę zbiorowym wysiłkiem można przeciwdziałać degradacji środowiska naturalnego. Wkład własny firmy stanowi jedynie 5 proc. wnioskowanej kwoty.

Podstawą dla utworzenia instrumentu LIFE było przyjęcie w 1986 roku Jednolitego Aktu Europejskiego. Wraz z V Programem Działań na Rzecz Środowiska (1993), akty te przyczyniły się do zreformowania europejskiego systemu ochrony przyrody, a sam program LIFE stał się jedynym mechanizmem finansowym Unii Europejskiej, w całości dedykowanym ochronie środowiska naturalnego. Program LIFE+ podzielony jest na trzy komponenty tematyczne: 1) przyroda i róznorodnosć biologiczna, 2) polityka i zarządzaniew zakresie środowiska, 3) informacja i komunikacja. Nabór wniosków ogłaszany jest raz do roku przez Komisję Europejską, natomiast przyjmowanie wniosków odbywa się za pośrednictwem właściwych organów krajowych. Całkowity budżet przedsięwzięcia, zaproponowanego przez Bioerg SA to 14.526.174 zł (3.655.487 EUR). Wnioskowane dofinansowanie z NFOŚiGW to 6.536.778 zł (1.644.969 EUR), co stanowi 45 proc. kosztów kwalifikowanych. Wnioskowane dofinansowanie z Komisji Europejskiej to 7.263.085 zł (1.827.743 EUR), co stanowi 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Dotacja wypłacana będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i podpisaniu umów między beneficjentem a Komisją Europejską w transzach: 1) 40 proc. - pierwsza wypłata, przed rozpoczęciem projektu, 2) 40 proc. - druga wypłata, w trakcie realizacji projektu, 3) 20 proc. -  trzecia wypłata, po zakończeniu realizacji projektu i przedstawieniu raportu końcowego

Bioreg SA podpisał także umowę dystrybucyjną z niemiecką firmą Inside Global Business GmbH.
- Rozmowy trwały długo, ale nasz niemiecki partner z właściwą sobie skrupulatnością i dokładnością sprawdzał nie tylko nasze produkty, ale i technologie ich wytwarzania oraz pochodzenie wykorzystywanych do ich produkcji surowców – podkreśla prezes Maciej Błasiak. O podpisaniu umowy i rozpoczęciu współpracy zdecydowała wysoka jakość oferowanych opakowań biodegradowalnych oraz posiadanie międzynarodowego certyfikatu. Europejski certyfikat spełniania normy EN 13432:2000,  to świadectwo, że opakowania produkowane przez spółkę są w 100  proc. biodegradowalne i nadają się, do odzysku organicznego, czyli kompostowania.

Rynek niemiecki jest nie tylko ponad 2 razy większy od polskiego, ale również znacznie bogatszy – podaje w swoim komunikacie Bioreg. Od lat wdrażane są na nim rozwiązania proekologiczne a przez to społeczeństwo jest bardziej świadome. - Nasz dystrybutor deklaruje, że dobrze zna obie sieci, do których chcemy wejść. Jedna z nich już od dłuższego czasu oferuje klientom torby biodegradowalne, druga rozważa ich wprowadzenie – informuje prezes Błasiak. – Moim zdaniem jesteśmy w dobrym miejscu, w odpowiednim czasie – podkreśla .

Podpisanie umowy dystrybucyjnej jest częścią realizacji strategii polskiej spółki mającej na celu rozwój sprzedaży opakowań biodegradowalnych na rynkach zagranicznych. Z informacji przedstawianych przez spółkę szczególnie interesujące są niej rynki niemiecki, włoski, norweski i szwajcarski.

***

Bioerg SA należy do Grupy Kapitałowej ERG SA i jest notowana na rynku Newconect. W pierwszym kwartale 2011 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży o 45 proc. wyższe niż w całym 2010 roku. Poza sprzedażą opakowań biodegradowalnych do sieci handlowych takich, jak Castorama, spółka sprzedaje swoje produkty do jednostek administracji publicznej (urzędy miast i firmy komunalne), a także innych klientów komercyjnych i indywidualnych.

 

Wróć