Strefa przedsiębiorcy

UNIMOT powołuje do Zarządu byłego prezesa Orlen Gaz


25 lipca br. w spółce UNIMOT nastąpiły istotne zmiany w składzie Zarządu. Z powodów osobistych rezygnację ze stanowiska Członka Zarządu złożył Andrew Smith. Na jego miejsce Rada Nadzorcza powołała Marcina Zawiszę, obecnego dyrektora ds. rozwoju UNIMOT SA. Marcin Zawisza będzie również pełnił funkcję wiceprezesa UNIMOT S.A.

- Marcin Zawisza to ekspert, mający olbrzymie doświadczenie w realizacji projektów gazowych i paliwowych w największych krajowych koncernach, m.in. Orlen Gaz czy Shell Polska - komentuje Adam Sikorski, Przewodniczący Rady Nadzorczej UNIMOT S.A. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy z p. Zawiszą i dlatego zdecydowaliśmy się powierzyć mu funkcję wiceprezesa Spółki. Liczymy, że przyczyni się on do efektywnej realizacji strategicznych celów UNIMOT – dodaje Adam Sikorski.

Marcin Zawisza jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Wyższej Szkoły Bankowości i Ubezpieczeń. Ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania logistycznego, a tytuł MBA uzyskał na GFKM and Erasmus Rotterdam School of Business. Marcin Zawisza  pracował m.in. w Grupie Shell w segmencie chemicznym, a w latach 2004-10 w Shell Gas Polska Sp. z o.o. jako Regionalny Dyrektor ds. Dostaw na Europę Wschodnią. Od 2010 r. zajmował się obszarem sprzedaży hurtowej produktów rafineryjnych PKN Orlen S.A., początkowo współtworząc Biuro Analiz i Strategii Handlu Hurtowego w GK. Następnie, od 2012 r., przez ponad 3 lata pełnił funkcję prezesa zarządu Orlen Gaz Sp. z o.o., gdzie odpowiadał m.in. za tworzenie i realizację strategii Grupy w obszarze rynku LPG.

 ***

UNIMOT S.A. jest spółką giełdową, specjalizującą się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Firma zaopatruje w paliwa gazowe i płynne sektory takie sektory jak: usługi, rolnictwo, przemysł oraz odbiorców indywidualnych i hurtowych. Nowoczesne technologie, fachowa wiedza oraz najwyższa jakość produktów pozwalają Spółce dostosować ofertę do zmieniających się potrzeb energetycznych Klientów krajowych i zagranicznych.

Wróć