Auto i Myjnia
Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków

Toyota jest pierwszą, najchętniej wybieraną przez klientów indywidualnych marką motoryzacyjną według danych PZPM o rejestracji nowych aut.
W 2016 roku nabywcy prywatni zarejestrowali 15 642 samochodów producenta. Jednocześnie Toyota odnotowała w tym roku najwyższą sprzedaż w swojej historii w Polsce, bijąc ubiegłoroczny rekord. Marka sprzedała 42 913 samochodów, o 16 procent więcej niż w roku poprzednim. Aż 19-procentowy udział w tej liczbie miały auta z napędem hybrydowym. Ich sprzedaż wzrosła względem 2015 roku ponad dwukrotnie do poziomu 8 364 samochodów.
|
| |||
| Marka | Liczba rejestracji | Udział w rynku |
|
1 | Toyota | 15 642 | 11,64% |
|
2 | Opel | 15 414 | 11,47% |
|
3 | Skoda | 13 861 | 10,31% |
|
4 | Volkswagen | 10 926 | 8,13% |
|
5 | Kia | 9 236 | 6,87% |
|
6 | Renault | 8 365 | 6,22% |
|
7 | Hyundai | 7 414 | 5,51% |
|
8 | Dacia | 6 860 | 5,10% |
|
9 | Ford | 5 852 | 4,35% |
|
10 | Nissan | 5 053 | 3,76% |
|
Rejestracje nowych aut w Polsce w 2016 r. (klienci prywatni) źródło: PZPM |
(op.pb)