Wiadomości

Toyota, BMW, Mercedes-Benz - to najcenniejsze marki motoryzacyjne

Firma consultingowa Interbrand opublikowała coroczny raport dotyczący najbardziej wartościowych marek na świecie. W przemyśle motoryzacyjnym dominują brandy należące do koncernów niemieckich i japońskich.

Najcenniejszą marką motoryzacyjną, wycenianą na ponad 49 mld dolarów jest Toyota, która zajęła 6. miejsce w  całościowym zestawieniu. Pozycje 11 i 12 przypadły dla marek niemieckich: BMW i  Mercedes-Benz, których wartość wynosi odpowiednio 37 i 36 mld dolarów. Na 19. miejscu znalazła się Honda z wyceną 22 mld dolarów, a na 35. Volkswagen - 12 mld dolarów.

Zdaniem Interbrand najcenniejszą marką na świecie jest Apple, której wartość wynosi 170 mld dolarów.

Z branży paliwowej wymieniona została tylko marka Shell. Z wyceną 5,5 mld dolarów zajęła 78. miejsce w zestawieniu.

Interbrand - ranking

 

WIĘCEJ: czytaj kolejnych wydaniach miesięcznika „Paliwa Płynne” 

Jeżeli leżą ci na sercu aktualne problemy branży, przyjdź na XXIII Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2016 w dniach 11-13 maja 2016r. EXPO XXI Warszawa 

Organizator:

 (opr.pb)

Wróć