Strefa przedsiębiorcy

20 lat temu otwarto 1. polską stację BP


W 1995 r. w Gliwicach została otwarta pierwsza w Polsce stacja paliw BP.

Historia BP w Polsce zaczęła się jednak dużo wcześniej. 17 grudnia 1991 r. globalna firma, działająca od 100 lat w kilkudziesięciu krajach świata, zarejestrowała działalność w Polsce. Na początku działało tu jedynie biuro handlowe olejów dla samochodów i przemysłu. Pierwsza stacja została otwarta w 1995 r.w Gliwicach, potem corocznie otwierano ok. 30-35 stacji. Dziś BP zarządza siecią ponad 470 stacji własnych i partnerskich i tym samym jest liderem wśród zagranicznych koncernów paliwowych.

Historia BP w Polsce to także proces ciągłych zmian: doskonalenia oferty, wprowadzania światowych rozwiązań, innowacyjnych projektów. Firma odcisnęła swój znak na polskiej gospodarce, znajdując się w gronie piętnastu największych firm w Polsce. Zainwestowała tu blisko miliard dolarów.
Była inicjatorem wielu zmian na polskim rynku, zawsze w czołówce tych, którzy dostrzegali potencjał w nowoczesnych rozwiązaniach: wycofanie paliw ołowiowych i wprowadzenie paliw wzbogaconych BP Ultimate, normy HACCP, budowa największej w Polsce sieci myjni bezdotykowych, wciąż rozszerzana o nowe rozwiązania karta BP PLUS dla klientów flotowych, hologramy na butlach BP Gas, lekka butla BP Gas Light, otwarcie kawiarenek Wild Bean Cafe z wciąż bogatszym menu – wszystkie te zmiany miały ogromy wpływ na podniesienie standardów usług w całym sektorze paliwowym. Korzystając z globalnych doświadczeń i podnosząc jakość produktów i usług, BP wpłynęła na podniesienie standardów w całym polskim sektorze paliwowym. Wiele z jej rewolucyjnych wręcz pomysłów wprowadzały potem inne firmy z branży.
BP jest też liderem inwestycji społecznych. Jako pierwszy koncern paliwowy połączyła program marketingowy z elementem charytatywnym, tworząc w 2000 r. program lojalnościowy BP partnerclub, w ramach którego klienci – przy okazji tankowania, mycia samochodu, zakupu butli gazowej czy korzystania z kawiarenki Wild Bean Cafe – zbierali punkty, a potem mogli wymieniać je na atrakcyjne prezenty albo punkty akcji „Pajacyk”. Od września 2009 r. roku klienci BP zbierają punkty u wielu partnerów na karcie PAYBACK – nadal mogą przekazywać je na prowadzoną przez PAH.
– Polska Akcja Humanitarna od 1995 r. dożywia dzieci w ramach programu „Pajacyk” – mówi Janina Ochojska, szefowa PAH. – Od 2000 r. jednym z naszych strategicznych partnerów w tym programie jest BP. Dzięki wsparciu finansowemu firmy i jej klientów „Pajacyk” umożliwił dzieciom zjedzenie blisko 1,5 mln ciepłych obiadów. Każdego dnia ta liczba się zwiększa.
– Wierzę tylko w mądrą pomoc – mówi ks. Jacek WIOSNA Stryczek ze Stowarzyszenia Wiosna, którego partnerem jest BP. – Staramy się przede wszystkim przełamać różne stereotypy. Wiemy, że jeśli pomagać, to mądrze. I natychmiast sprawdzać owoce. W BP znaleźliśmy partnera, który to rozumie. BP wspiera Akademię Przyszłości i Szlachetną Paczkę – projekty realizowane z ogromnym rozmachem przez Stowarzyszenie.

Wróć