Wiadomości

Zimowy apel Goodyeara do operatorów flot samochodowych


Po serii wypadków, do których doszło tej zimy w wyniku niezastosowania ogumienia odpowiedniego do warunków atmosferycznych, Niemcy zaostrzają przepisy drogowe.

Operatorzy flot samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów, które poruszają się po niemieckich drogach, również w tranzycie, powinni zapoznać się z nowo obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa. Dotyczą one pojazdów o masie powyżej 3,5 t oraz autobusów z min. 8 miejscami, które podczas zimy korzystają z niemieckich dróg. Pojazdy te na osi napędowej powinny posiadać opony M+S – w przeciwnym razie kierowcy muszą liczyć się z karą.
Obowiązująca od 4 grudnia 2010 r. zmiana w niemieckich przepisach ruchu drogowego odnosi się do sytuacji, w której droga jest oblodzona, pokryta twardym i ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. W takich  warunkach na osie napędowe pojazdu wymagane jest założenie opon M+S. Niezastosowanie się do nowego przepisu grozi karą oraz przyznaniem punktów karnych.
Obecnie wszystkie dostępne w Europie opony Goodyeara na osie napędowe dedykowane do pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów to opony typu M+S. Jednak kierowcy, którzy korzystają z ogumienia innych producentów, nie tylko powinni przestrzegać nowych przepisów, ale także zadbać o bezpieczeństwo i odpowiednią głębokość bieżnika opon. Zgodnie z zaleceniami firmy Goodyear, głębokość bieżnika w warunkach zimowych powinna wynosić co najmniej 6 mm (nie dotyczy wyjątków ustanowionych przepisami lokalnymi).
- Jesteśmy zadowoleni z tej zmiany przepisów, ponieważ niewłaściwe opony mogą prowadzić do konieczności pozostawienia pojazdu w trasie, co oznacza zakłócenie dostaw i chaos na drodze. Naszym zdaniem wszystkie pojazdy ciężarowe, autobusy i autokary poruszające się po drogach w warunkach zimowych powinny mieć opony zimowe, które lepiej sprawdzają się w niskich temperaturach, nawet przy suchej drodze. Nieprzewidywalność pogody w ostatnich latach potwierdza konieczność przygotowania się na nagłe opady śniegu i niskie temperatury - powiedział Boris Stevanovic, dyrektor marketingu Truck Tires Goodyear Dunlop Tires Europe B.V.
Zimową rodziną opon Goodyeara dla pojazdów ciężarowych i autobusów jest Ultra Grip, w której skład wchodzą opony na oś sterującą WTS, oś napędową WTD oraz niedawno wprowadzone na rynek opony naczepowe WTT. Goodyear oferuje 16 rodzajów ogumienia zimowego, w tym także opony miejskie. Asortyment Ultra Grip to najbardziej zróżnicowana oferta dostępna obecnie na europejskim rynku. Ultra Grip obejmuje wszystkie zastosowania opon zimowych, co jednocześnie czyni tę ofertę wzorcową dla całej branży oponiarskiej.
Dotychczas nie opracowano jeszcze międzynarodowej definicji ogumienia zimowego do pojazdów dostawczych. W niektórych przepisach opony oznaczone M+S („błoto i śnieg”) lub podobne uznawane są za tego typu opony zimowe. W ramach innych norm opona zimowa oznacza oponę zaprojektowaną specjalnie do ekstremalnych warunków zimowych. Takie właśnie różnice stały się jednym z powodów, dla których firma Goodyear opracowała własną identyfikację wizualną w postaci konturu góry i płatka śniegu, pomocną zarówno dla kierowców, jak i policjantów.
W ogumienie zimowe należy wyposażyć również takie pojazdy, które rzadko poruszają się po ośnieżonych lub oblodzonych drogach, bądź też w niskich temperaturach. Opony zimowe zapewniają większą niezawodność i ograniczają ryzyko unieruchomienia pojazdu. Znajdują one zastosowanie nie tylko na ośnieżonych i oblodzonych powierzchniach. Ich konstrukcja sprawia, że sprawdzają się także w niskich temperaturach. W okresie zimowym tego typu opony wpływają też na większe oszczędności podczas jazdy. Z powodzeniem mogą być stosowane niezależnie od pory roku.
Asortyment opon Goodyear Dunlop Europe dla pojazdów dostawczych, autobusów  autokarów to ponad 400 różnych opon w ponad 55 rozmiarach. Wielu światowych producentów pojazdów dostawczych, między innymi DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, RenaultTrucks, Scania i Volvo standardowo wyposaża swe pojazdy w opony Goodyear. Firma zaopatruje także wszystkich większych producentów naczep. We współpracy z Fleet First, która zarządza siecią serwisową TruckForce, całodobową pomoc drogową ServiceLine, Mobility, internetowy system zarządzania FleetOnlineSolutions oraz Goodyear Retread Technologiees, firma Goodyear świadczy największy dostępny obecnie zakres usług specjalistycznych.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69.000 pracowników.
W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica SA.

Wróć