Wiadomości

Wartość marki LOTOS wzrosła o 28 procent

W ósmej edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek opublikowanym 15 grudnia w dzienniku „Rzeczpospolita” wartość marki LOTOS wyceniono na 865,1 mln zł. To wzrost o 28 proc. w stosunku do 2010 roku. Marka LOTOS awansowała na 11. miejsce wśród 330 klasyfikowanych marek.

- Wzrost wartości marki LOTOS miał miejsce w okresie, gdy wartość wielu marek spadała w Polsce i na świecie – mówi Anna Goliszewska, dyrektor Biura Zarządzania Marką. - Świadczy to o dość dużej już sile i stabilności marki. W ciągu ostatnich pięciu lat jej wartość w rankingu wzrosła ponad 3-krotnie. To efekt działań wspólnie prowadzonych przez spółki Grupy Kapitałowej LOTOS, a cyklicznie prowadzone badania marketingowe potwierdzają coraz większą znajomość, postrzeganą jakość i prestiż marki LOTOS na rynku. Budowa wizerunku i siły marki LOTOS jest jednym ze strategicznych priorytetów Grupy LOTOS.

 

 

 
Łączna wartość 330 najcenniejszych polskich marek wyniosła 57 mld zł, o 4 mld zł mniej w porównaniu do roku poprzedniego. 117 marek zyskało, a 189 straciło na wartości. Po minimalnym wzroście w 2010 roku tegoroczny spadek wartości czołowych polskich marek nie jest zaskoczeniem. Od 31 grudnia 2010 roku WIG20 spadł o 16,5 proc. Średni spadek wartości polskich marek marki wynoszący 3 proc. świadczy o ich nienajgorszej kondycji.

Na potrzeby rankingu marek zaadaptowana została stosowana na świecie metoda opłat licencyjnych (ang. relief from royalty), której istotą są hipotetyczne opłaty, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystał z niej na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.

Wróć