Auto i Myjnia

W 2030 r. Suzuki chce sprzedać w Indiach 1,5 mln EV

Podczas dorocznego spotkania akcjonariuszy, dyrektor generalny Suzuki, Osamu Suzuki, ogłosił plan, zgodnie z którym japoński producent w 2030 r. zamierza sprzedać 5 mln samochodów na terenie Indii.  Według zamierzeń, 30% tej liczby, tj. 1,5 mln, mają stanowić pojazdy elektryczne.

WIĘCEJ czytaj w sierpniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"Z pełną ofertą elektromobilności można było zapoznać się podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Cele Suzuki wydają się być bardzo ambitne. Dla porównania – według danych międzynarodowej firmy doradczej Frost & Sullivan, w 2017 r. z salonów na całym świecie wyjechało ok. 1,24 mln EV.

Tymczasem, Maruti Suzuki sprzedało w Indiach w poprzednim roku podatkowym 1,65 mln samochodów. Firma kontroluje ponad połowę tamtejszego rynku pojazdów osobowych. W indyjskiej ofercie Suzuki znajduje się obecnie 16 modeli, zaś lokalna sieć japońskiego producenta składa się z ponad 2,6 tys. salonów sprzedaży.

W ubiegłym roku Suzuki ogłosiło, że w zakresie wprowadzania samochodów elektrycznych na indyjski rynek zamierza współpracować z Toyotą. EV zaprojektowane w ramach kooperacji obu firm trafią do sprzedaży ok. 2020 r. Suzuki będzie produkować samochody elektryczne przeznaczone na indyjski rynek i dostarczać część z nich na rzecz Toyoty, zaś Toyota zapewni wsparcie technologiczne.

Suzuki ogłosiło ponadto, że planuje wybudować fabrykę akumulatorów litowo-jonowych w stanie Gudźarat – jednym z najbardziej uprzemysłowionych regionów na terenie Indii.

Źródło: ORPA, fot. XXV Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 201

Wróć