Auto i Myjnia

UNIMOT SA: strategia 2018-23


Najważniejsze punkty strategii to wzrost EBITDA, wzrost efektywności, dywersyfikacja biznesu, intensywny rozwój sieci AVIA oraz coroczna wypłata dywidendy dla akcjonariuszy.

WIĘCEJ czytaj w sierpniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"Z pełną ofertą sieci UNIMOT SA i sieci AVIA można było zapoznać się podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Rada Nadzorcza UNIMOT S.A. zatwierdziła strategię rozwoju Grupy UNIMOT na lata 2018-2023, którą zaproponował Zarząd Spółki. Celem nadrzędnym jest budowa wartości Grupy dla akcjonariuszy 
poprzez wzrost efektywności biznesu i długoterminową dywersyfikację działalności.

– Zaspokajając potrzeby naszych klientów, chcemy być najszybciej rozwijającą się niezależną grupą paliwowo-energetyczną w regionie. Wiarygodność, innowacyjne podejście oraz profesjonalny zespół to determinanty naszego sukcesu – stwierdza Maciej Szozda, Prezes Zarządu UNIMOT. – Wierzymy w rynki , na których działamy,  rozumiemy kierunek zmiany trendów i chcemy aktywnie uczestniczyć w tych zmianachPodchodząc elastycznie do prowadzonej działalności, będziemy koncentrowali się na najbardziej atrakcyjnych biznesach z obszaru paliwowo-energetycznego – dodaje Prezes Maciej Szozda.

W 2023 r. Grupa chce osiągnąć wynik EBITDA w wysokości 75 mln zł przy jednoczesnym wzroście efektywności prowadzonego biznesu – ROCE (EBITDA / aktywa trwałe pomniejszone o kapitał pracujący) ma w 2023 r. wynieść 15%. Dywersyfikacja działalności nastąpi z kolei poprzez intensywny rozwój biznesu LPG, energii elektrycznej i gazu ziemnego oraz zmianę struktury biznesu biopaliw – w 2023 r. obszary te mają generować 70% EBITDA Grupy.

– Nie oznacza to, że rezygnujemy z rozwoju hurtu paliwowego. Wręcz przeciwnie – w kolejnych latach chcemy istotnie zwiększyć wolumeny sprzedaży między innymi dzięki dynamicznemu rozwojowi sieci AVIA – mówi Maciej Szozda. Grupa stawia sobie za cel posiadanie na koniec 2023 r. w sieci AVIA 200 stacji paliw. – W większości będą to stacje franczyzowe, ale chcemy także zwiększyć liczbę stacji własnych – dodaje. Marka AVIA ma być też wykorzystywana w sprzedaży pozostałych produktów i usług w grupie UNIMOT, a jej rozwój obejmie ponadto wprowadzenie własnej karty flotowej oraz rozwinięcie sprzedaży pozapaliwowej, w tym marek własnych.

Realizacja strategii zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy, który obejmuje bieżący rok, to reorganizacja i optymalizacja biznesu, w ramach której UNIMOT będzie podejmował szereg działań obniżających koszty operacyjne o 9,5%, czyli o ok. 10 mln zł. – Rok 2018 pod kątem wyników finansowych niewątpliwie będzie dla nas trudny, ale w kolejnych latach powinniśmy już widzieć efekty prowadzonych zmian. Mam na myśli zarówno działania optymalizacyjne, jak i te zmierzające do wdrożenia nowych, perspektywicznych projektów – dodaje Maciej Szozda.

Pełny dokument strategii dostępny pod linkiem: Strategia Download

Źródło: UNIMOT SA

fot. stoisko UNIMOT SA na XXV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2018

WIĘCEJ czytaj w sierpniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"Z pełną ofertą sieci UNIMOT SA i sieci AVIA można było zapoznać się podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Wróć