Wiadomości

Tylko Orlen i Star

 PKN Orlen docelowo chce mieć tylko dwa brandy - Orlen i Star
- W tej chwili mamy na wszystkich rynkach łącznie aż siedem różnych brandów. Docelowo chcemy tą liczbę zredukować do dwóch marek - Orlen i znanej z rynku niemieckiego Star - powiedział prezes PKN Orlen, Jacek Krawiec. W tej chwili PKN na rynku polskim ma stacje premium pod logo Orlen i ekonomiczne - Bliska. Wciąż funkcjonują też tzw. stacje patronackie (w barwach Petrochemii Płock). Jednak koncern nie będzie przedłużał z nimi umów. W Niemczech dominuje marka ekonomiczna Star. Niewielka liczba obiektów w prestiżowych lokalizacjach funkcjonuje pod logo Orlen. Na Litwie oprócz placówek Orlen Lietuva obecna jest marka Ventus, przejęta wraz z rafinerią w Możejkach. Z kolei w Czechach są stacje Benzina i wersja premium - Benzina Plus.
- Planujemy wprowadzenie testowo na rynek czeski marki Orlen. Jeśli się powiedzie, to ta marka pojawi się tam w szerszym zakresie. Z kolei brand ekonomiczny na wszystkich naszych rynkach będzie działać pod logo Star. Oznacza to także zastąpienie tą marką sieci Bliska - ujawnił prezes PKN-u.
Nie wiadomo, jak długo może potrwać proces unifikacji poszczególnych marek Orlenu. W tej chwili PKN zarządza siecią ok. 1900 stacji w Polsce, 570 w Niemczech, 330 w Czechach i ponad 30 na Litwie.

Wróć