Strefa przedsiębiorcy

Super Food na stacjach paliw - specjalnie dla miesięcznika "Paliwa Płynne" komentuje Łukasz Kalisz, Convenience Retail Manager w Shell Polska


Stacje paliwowe obecnie są miejscem, gdzie przyjeżdża się nie tylko po paliwo. Klienci coraz częściej chcą się na nich napić kawy, zjeść ciepły posiłek, zrobić zakupy czy odpocząć podczas trasy. W Shell stale obserwujemy zachodzące zmiany i staramy się do nich dostosować. Z tego powodu inwestujemy w rozwój usług pozapaliwowych, m.in.: w sprzedaż detaliczną, myjnie samochodowe, kompresory, odkurzacze czy punkty, umożliwiające odbiór przesyłek. Tworzymy również marki własne, do których należą wysokiej jakości kosmetyki samochodowe, płyn do spryskiwaczy czy AdBlue.
Nasz brand gastronomiczny Deli2go, obejmujący bogatą ofertę śniadaniową, ciepłe posiłki i przekąski, znajduje się już na większości stacji Shell. Ponieważ wiemy, że Polacy cenią sobie możliwość samodzielnego komponowania posiłków, oferta Deli2go została poszerzona o koncept „Jesz co chcesz”, gdzie klient decyduje o smaku i składnikach swojej kanapki. Personalizacja zamówień jest czymś, co w przyszłości z pewnością będziemy rozwijać.
Zdajemy sobie również sprawę z rosnącego zapotrzebowania na świeże i zdrowe produkty. Z tego względu w ponad 60 punktach pojawiły się maszyny do wyciskania soków z cytrusów, a także jogurty i sałatki. Jako pierwsza sieć w Polsce wprowadziliśmy zdrowe batony Foods by Ann (brand Anny Lewandowskiej).
Nasz asortyment wzbogacamy tzw. clip-inami. Jest to gotowa oferta przygotowana przez naszych partnerów biznesowych, którą w całości wdrażamy na stacjach Shell. Dzięki tej formie współpracy klienci na naszych stacjach znajdą m.in. piwa rzemieślnicze – niszową kategorię produktów, której popularność bardzo dynamicznie rośnie.
Z naszego punktu widzenia ważne jest również dopasowanie asortymentu do lokalizacji sklepu. Przykładowo w jednym z formatów stacji, z uwagi na okoliczne biurowce, rozbudowaliśmy kategorię gotowych, świeżych sałatek. Z kolei w miejscach, gdzie dominują budynki mieszkalne na półkach znajdziemy więcej półproduktów, które umożliwiają przygotowanie posiłków w domu.
Naszą ambicją jest osiągnięcie do 2025 roku globalnego celu Shell, którym jest generowanie połowy przychodu ze sprzedaży produktów i usług innych niż paliwa. W Polsce widzimy w tym zakresie duży potencjał wzrostu, i wierzymy, że powyższe działania w zakresie rozbudowania oferty convenience pozwolą nam osiągnąć założone cele.

WIĘCEJ czytaj w lutowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Źródło: Shell Polska

Jeżeli szukasz oferty convenience, znajdziesz ją podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, w dniach 9-11 maja 2018 r., na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Wróć