Auto i Myjnia

Strategia IVECO dotycząca samochodów ciężarowych napędzanych LNG

Strategia IVECO dotycząca samochodów ciężarowych napędzanych LNG znalazła wsparcie w postaci propozycji Komisji Europejskiej dotyczącej ograniczania emisji CO2 z ciężkich pojazdów, promującej stosowanie LNG jako alternatywy dla oleju napędowego.

„Projekt rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ustanowienia norm emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich”Komisji Europejskiej, przedłożony wczoraj Parlamentowi Europejskiemu i Radzie, odnosi się do wkładu sektora transportu drogowego w osiąganie celów w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych.

Komisja proponuje określenie niezwykle ambitnych celów oraz dwukrotne przyspieszenie tempa obniżania emisji w porównaniu z imponującymi wskaźnikami zrealizowanymi w poprzednich latach. Jeżeli limity te zostaną potwierdzone, znaczącą rolę w ich osiąganiu mogą odegrać niektóre innowacje dostępne już dziś. Jedną z nich jest stosowanie skroplonego gazu ziemnego, w czym firma IVECO od kilku lat jest pionierem. Komisja Europejska również uznaje ten fakt.

W projekcie wskazano LNG jako „dostępną alternatywę dla oleju napędowego w segmencie dużych samochodów ciężarowych. Wdrażanie obecnych i przyszłych, jeszcze bardziej innowacyjnych technologii opartych na LNG przyczyni się do spełnienia realizacji celów redukcji emisji CO2 w krótkim i średnim okresie, ponieważ stosowanie technologii LNG prowadzi do zmniejszenia emisji CO2 w porównaniu z poziomem emisji z silników Diesla (...). Ponadto obecne technologie LNG zapewniają niski poziom emisji takich zanieczyszczeń powietrza, jak NOx i cząstki stałe. Odpowiednia minimalna infrastruktura stacji paliw również już funkcjonuje oraz będzie dalej rozwijana w ramach krajowych ramowych programów budowy infrastruktury paliw alternatywnych”.

Pierre Lahutte, prezes marki Iveco, powiedział: - Propozycja Komisji Europejskiej sprzyja naszej długofalowej strategii rozwijania zrównoważonego transportu, zgodnie z którą IVECO jest pionierem w stosowaniu LNG do napędu dużych pojazdów ciężarowych. Liczna flota samochodów IVECO napędzanych gazem ziemnym eksploatowana na drogach całej Europy wyraźnie dowodzi, że ten rodzaj paliwa stanowi racjonalną alternatywę dla oleju napędowego z punktu widzenia operacyjnego i ekonomicznego, charakteryzując się jednocześnie wyjątkowymi parametrami ekologicznymi, co może przyczynić się do osiągnięcia tych niezwykle ambitnych celów.

Źródło: Iveco (fot. cysterna LNG na XXV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2018)

Wróć