Strefa przedsiębiorcy

Social media na myjni - specjalnie dla PIPP komentuje Sylwia Szamocka, Ehrle


„W dobie wszechobecnej dostępności internetu i ogromnej popularności mediów społecznościowych firmy zyskały nowy, niezwykle efektywny kanał komunikacji, dzięki któremu mogą budować swój wizerunek, a także relację z obecnymi i potencjalnymi klientami". WIĘCEJ czytaj w najbliższym wydaniu „Paliw Płynnych" w dodatku #MYJNIE2019. Z pełną ofertą Ehrle można było zapoznać się na organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXVI Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2019

Działania w mediach społecznościowych niewątpliwie mają wpływ na zwiększenie liczby klientów, a co za tym idzie: wzrost dochodów firmy. Prawidłowe prowadzenie firmowego profilu w social mediach powinno opierać się na kilku podstawowych zasadach. Wpisy powinny być utrzymane w łagodnym, przyjaznym tonie, zrozumiałym dla odbiorcy. Unikamy skomplikowanych, branżowych sformułowań, używamy języka mniej formalnego, oczywiście przy zachowaniu zasad profesjonalnej obsługi klienta. Treść postów powinna odnosić się do konkretów, podkreślać najważniejsze cechy produktów i usług. Dążymy do tego, aby utrzymać zaangażowanie fanów, w związku z czym należy regularnie publikować. Ważnym jest także niezwłoczne odpowiadanie na pytania i komentarze użytkowników, nawet te o charakterze negatywnym.
Aktywne prowadzenie firmowego profilu społecznościowego, poza oczywistym aspektem wizerunkowym, daje przede wszystkim możliwość bezpośredniej interakcji z ostatecznym użytkownikiem myjni, co jest wartością nieocenioną. Social media dają możliwość organizacji ciekawych konkursów oraz sondaży. Zdecydowanie zwiększają także popularność i widoczność myjni w sieci. Nie da bowiem się ukryć, iż portale społecznościowe charakteryzują się wysoką pozycją w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.
Geolokalizacja, choć słowo to brzmi tajemniczo, to nic innego jak proces określania geograficznego położenia fizycznych przedmiotów lub osób, za pomocą GPS, bądź adresu IP urządzenia.
Czy możemy wykorzystać tą funkcję w promocji myjni? Zdecydowanie tak! Chyba każdy użytkownik myjni posiada telefon komórkowy, a lwia część nieprzerwanie korzysta z internetu – czy to z wyszukiwarki internetowej, czy też mediów społecznościowych. Dzięki geolokalizacji możemy komunikować się z klientem w czasie rzeczywistym, wysyłając mu dopasowane oraz spersonalizowane komunikaty reklamowe, np. SMS-y lub reklamy AdWords, wskazujące lokalizację naszej myjni czy też informujące o aktualnej promocji. Geotargetowanie reklam pozwala na komunikację z odpowiednim klientem oraz niewątpliwie zwiększa sprzedaż.

Źródło: Ehrle, fot. arch. Międzynarodowych Targów STACJA PALIW

Wróć