Wiadomości

Shell FuelSave Diesel dla Daimlera

Shell dostarczy paliw i smarów do testów drogowych nowych ciężarówek Actros Euro V i Actros Euro IV firmy Daimler


 

Shell dostarczył paliwo i smary w ramach programu Daimlera „Record Run 2011” o dystansie 10 000 km, którego celem było przeprowadzenie testów wydajności zużycia paliwa najnowszej serii ciężarówek Daimlera. Pojazdy Actros Euro V i Actros Euro VI firmy Mercedes-Benz potwierdziły niższe poziomy zużycia paliwa w stosunku do sprzedawanej obecnie wersji Actros MP3 (która ustaliła obecny światowy rekord w zakresie zużycia paliwa dla 40-tonowych samochodów ciężarowych w 2008 roku[1]). Wszystkie trzy ciężarówki napędzane były olejem napędowym Shell FuelSave Diesel oraz wyposażone w olej silnikowy do pojazdów ciężkich Shell Rimula R6 LME.

 

W warunkach normalnego ruchu drogowego na regularnej trasie usługowej z Rotterdamu (Holandia) do Szczecina (Polska) i z powrotem, ciężarówki Actros Euro V i Actros Euro VI osiągnęły oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 7, 6% i 4, 5% w stosunku do modelu Actros MP3. Realizację testów nadzorowała DEKRA – Niemieckie Towarzystwo ds. Inspekcji Pojazdów Silnikowych.

 

- To znakomite osiągnięcie dowodzi skuteczności podjętej przez nas współpracy z Daimlerem w dziedzinie światowej klasy wydajności w zużyciu paliwa dla pojazdów transportowych – powiedział Colin Abraham, wiceprezes Shella ds. marketingu smarów i paliw komercyjnych. Współpraca z Daimlerem pozwala nam na dostosowywanie parametrów inteligentnych smarów do najnowszych technologii silnikowych w celu maksymalizacji wydajności w zużyciu paliwa, którą osiągnąć może następna generacja pojazdów ciężarowych. Cele te zostały przyjęte przez firmę Shell w ramach inicjatywy Smarter Mobility. Ponieważ transport odpowiada za niemal jedną czwartą globalnego poziomu emisji CO2, dalsza współpraca nad długofalowymi, wydajnymi energetycznie rozwiązaniami transportowymi ma podstawowe znaczenie.

 

Program Smarter Mobility Shella ma łączyć prace rozwojowe nad inteligentnymi produktami transportowymi z lepszym zastosowaniem tych produktów oraz promocję inteligentnej infrastruktury. Na przykład FuelSave Partner, wszechstronny system zarządzania paliwem, analizując dane dotyczące paliwa i kierowcy, pomaga zaoszczędzić do 10 proc. paliwa w przypadku flot pojazdów. Nasze produkty oszczędnościowe są dostępne w ponad 21 krajach.

 

Ponieważ w ciągu najbliższego dziesięciolecia liczba pojazdów na drogach ma znacząco wzrosnąć, w ramach tego podejścia do przyszłości transportu drogowego firma chce dać nabywcom narzędzia pomagające w osiągnięciu „niższego zużycia i niższych emisji” oraz zachęcać rządy, przedsiębiorstwa i konsumentów do zainteresowania będącymi wynikiem współpracy branżowej rozwiązaniami odpowiadającymi na wyzwania transportowe przyszłości.

 

Shell FuelSave Diesel pozwala zaoszczędzić paliwo utrzymując w dłuższym okresie wydajność operacyjną pojazdu. W skład mieszanki wchodzi silny detergent zachowujących czystość układów paliwowych silników, co pozwala na utrzymanie optymalnej atomizacji paliwa, wydajne spalanie oraz oszczędności w zakresie zużycia energii i paliwa.

 

Shell Rimula R6 LME to w pełni syntetyczny olej opracowany we współpracy z Daimlerem, w którym wykorzystano technologię adaptującą się chemicznie i fizycznie tak, by zaspokoić zmieniające się potrzeby silników w pojazdach ciężkich. Olej ten oferuje odpowiedni poziom ochrony silnika i przyczynia się do wydajnych operacji przewozowych dzięki ograniczeniu zużycia paliwa i niższemu poziomowi emisji spalin.

 

Dr Moeller, Szef Działu Testów Pojazdów w Daimlerze powiedział: Chcemy, by nasze pojazdy komercyjne przekroczyły najnowsze standardy regulacyjne w dziedzinie zużycia paliwa. Wybór paliwa i oleju silnikowego odgrywa absolutnie podstawową rolę, a zaawansowane produkty Shella w istotny sposób pomogły nam w uzyskaniu koniecznych oszczędności podczas prowadzonych prób.



[1] W 2008 pojazd ciężarowy Daimlera Mercedes-Benz Actros (MP3) ustanowił rekord Guinnessa w Nado (Włochy) również przy wykorzystaniu paliwa Shell FuelSave Diesel oraz oleju Shell Rimula R6 LME. W doskonałych warunkach na torze okazało się, że jest to najbardziej wydajny pod względem zużycia paliwa 40-tonowy samochód ciężarowy na świecie.

 

Wróć