Auto i Myjnia

Przyszłość pod napięciem: elektryczna ŠKODA VISION E


Planowanie i rozwój „mobilności jutra” jest obecnie jednym z priorytetów ŠKODY. Efektem tych prac jest pierwszy napędzany wyłącznie energią elektryczną model w historii marki, który ucieleśnia wizję samochodów elektrycznych według ŠKODY.

Mierząc 4645 mm długości, 1917 mm szerokości i 1550 mm wysokości, sylwetka ŠKODA VISION E robi imponujące wrażenie. Dzięki dużemu rozstawowi osi, wynoszącemu aż 2850 mm, konstruktorom ŠKODY udało się stworzyć ponadprzeciętnie przestronną kabinę, która niezmiennie pozostaje znakiem rozpoznawczym wszystkich samochodów marki. W modelu studialnym połączono podniesioną pozycję za kierownicą typową dla pojazdów z segmentu SUV i funkcjonalną przestronność z dynamiczną linią nadwozia oraz stylowo poprowadzoną linią dachu.

Poprzez model VISION E, ŠKODA zapewnia także przegląd kilku rozwiązań, które w przyszłości znajdą się w samochodach autonomicznych. Co warto podkreślić, według najnowszych badań w 2030 roku około 15% samochodów na drogach będzie mogło poruszać się bez udziału kierowcy. Studialny model ŠKODY potrafi samodzielnie poruszać się w korkach, przejść na autopilota na drogach szybkiego ruchu, przeprowadzać manewry wyprzedzania, samodzielnie szukać wolnych miejsc do zaparkowania, a następnie parkować i wyjeżdżać z miejsca postojowego. Aby sprostać tym wyzwaniom, sytuację na drodze nieustannie monitoruje szereg kamer i czujników o zróżnicowanym zasięgu, znajdujących się w VISION E.

Mobilność elektryczna odgrywa jedną z kluczowych ról w globalnej strategii rozwoju ŠKODY. Czeska marka samodzielnie rozwija swoje własne projekty samochodów napędzanych elektrycznie w oparciu o platformę MEB.

Elektryfikacja gamy modelowej ŠKODY rozpocznie się już w 2019 roku wprowadzeniem wersji modelu ŠKODA SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in. Wkrótce po niej, w 2020 roku przedstawiony zostanie pierwszy model marki napędzany w pełni elektrycznie. Do 2025 roku czeska marka będzie posiadała pięć samochodów z napędem elektrycznym w różnych segmentach rynku.

Źródło: Skoda (op.pb)

Wróć