Strefa przedsiębiorcy

Prezenty ze stacji


„Inteligentne półki”, e-comerce, e-grocery, click & collect, Big Data – sklepy przy stacjach paliw nie tylko nadążają za najnowszymi technologiami branży retail, ale niejednokrotnie są w ich awangardzie.

WIĘCEJ w majowych "Paliwach Płynnych" oraz na XXVI Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2019

Już nie tylko artykuły motoryzacyjne, smary i płyny eksploatacyjne, ale książka i prasa, multimedia, akcesoria mobilne, gadżety i artykuły kupowane na prezenty czy wreszcie szeroko pojęta „spożywka”. Tym, których z podziwu wyjść nie mogą na widok bogactwa oferty sklepów na stacjach paliw, warto przypomnieć, że u zalążków motoryzacji benzynę kupowano w aptekach, drogeriach czy sklepach kolonialnych (dziś tzw. sklepy „mydło i powidło”). Przy bardzo niskich marżach na sprzedawanym paliwie stacje rozwijają bardziej zyskowną ofertę sklepową, czy raczej należałoby użyć pojęcia z dziedziny marketingu: retail (ang sprzedaż detaliczna). Coraz częściej też w partnerstwie z dużymi graczami tego rynku. 

Nie tylko dla młodych konsumentów znaczenia nabierają usługi okołosklepowe, jak gastronomia convenience czy odbiór zakupów zamówionych przez internet. Stacja to również często miejsce kupowania prezentów – nie tylko tych na ostatnią chwilę. W ich katalogu poczesne miejsce zajmują zabawki. O ich sprzedaży będzie można porozmawiać na naszych targach m.in. z firmą Meteor CEE. Na prezenty, ale nie tylko, poszukiwane są również  akcesoria do podróży, do smartfonów. Jak wielkie mogą to być udziały rynkowe, udowadnia obecność na naszych targach lidera w produkcji i dystrybucji akcesoriów mobilnych – amerykańskiej firmy FIFO. Jej ofertę będzie można porównać z tą rodzimych producentów i dystrybutorów, jak np. SuperGift Promotion z Błonia.

Firma Eurus to z kolei zapalniczki Clipper - jedna z trzech, najbardziej rozpoznawanych marek tej branży na świecie. Lipro to zaś liquidy – a bardzo popularnym asortymentem prezentowym są akcesoria tytoniowe. Z kolei białostocka firma Mercury przez ostatnie trzy lata rozwinęła kategorie produktów związanych ze zdrowym trybem życia, „zdrową żywność”, ale pozostaje też przy asortymencie, od którego wyszła: kosmetykach.

Nie można zapominać o tradycyjnych art. moto. Od lat znanym importerem i dystrybutorem szerokiej ich gamy jest szczecińska firma  DLG. Prowadzi jednak również planogramy akcesoriów rowerowych, a i okulary przeciwsłoneczne nie są w jej ofercie ewenementem.

O zainteresowaniu klientów akcesoriami sportowymi można z kolei porozmawiać z przedstawicielami sieci MOYA, która na wiosnę ruszyła z akcją lojalnościową MOYA AKTYWNIE. Akcja ta ma zachęcać do aktywnego, wiosennego wypoczynku. Pomóc w tym mają piłki, torby i plecaki oraz akcesoria sportowe marki PENN, które klienci mogą zdobyć dokonując zakupów na stacjach tej sieci. Ambasadorką akcji jest Alicja Grabka, reprezentantka Polski w piłce siatkowej.

Źródło: PIPP

Wróć