Auto-Flota

Parlament Europejski: Posłowie przyjęli nowe przepisy dotyczące transportu drogowego i kabotażu w UE


Posłowie przyjęli poprawki dotyczące kabotażu, ale odrzucili te dotyczące delegowania i czasu odpoczynku kierowców. Walka z firmami-przykrywkami działającymi na zasadzie "skrzynki pocztowej". Wykorzystanie cyfryzacji do skuteczniejszego egzekwowania przepisów.


Nowe regulacje zwalczające firmy-przykrywki, usprawniające egzekwowanie przepisów dotyczących kabotażu i zapobiegające oszustwom w transporcie drogowym zostały przyjęte przez parlamentarną Komisję Transportu i Turystyki (TRAN) w czwartek.
Posłowie chcą, aby firmy transportowe mogły dostarczać towary w ciągu 3 dni po przekroczeniu granicy. Ma to na celu uniknięcie przejazdów pustych ciężarówek i ułatwić egzekwowanie przepisów. Obecne prawodawstwo pozwala na trzy operacje w ciągu 7 dni.
Aby zapobiec systemowemu kabotażowi, po upływie 3 dni ciężarówki będą musiały powrócić do państwa pochodzenia i pozostać tam przez co najmniej dwa i pół dnia przed ponownym wjazdem do państwa, w którym wykonywały kabotaż.
Pojazdy będą musiały także przynajmniej raz na cztery tygodnie załadować lub wyładować towar w państwie, w którym zarejestrowana jest firma transportowa, powiedzieli posłowie.

Rozprawienie się z firmami-przykrywkami i nadużywaniem vanów
Aby zwalczyć firmy-przykrywki działające na zasadzie skrzynki pocztowej, firmy transportowe będą musiały przedstawić dowód rozwiniętej działalności w państwie członkowskim, w którym są zarejestrowane.
W związku z wzrastającą ilością firm używających lekkich pojazdów dostawczych (light commercial vehicles, LCVs), posłowie zaproponowali, aby firmy wykorzystujące takie pojazdy o masie powyżej 2,4 tony do transportu międzynarodowego były zobowiązane do przestrzegania unijnych przepisów dotyczących operatorów transportu drogowego.

Namierzanie „czarnych owiec”, rzadsze kontrole firm działających zgodnie z prawem
Posłowie chcą, aby dokumenty elektroniczne i cyfrowe technologie były używane efektywniej w celu zmniejszenia obciążenia kierowców i skrócenia czasu kontroli drogowych. Władze państw członkowskich powinny zintensyfikować współpracę ponadgraniczną, aby skuteczniej namierzać i nadzorować firmy z historią nieprzestrzegania prawa, jednocześnie zmniejszając kontrole operatorów działających zgodnie z prawem.


Kolejne kroki
Posłowie z komisji TRAN przyjęli poprawki do propozycji przepisów dotyczących kabotażu i przepisów regulujących dostęp do zawodu operatora transportu drogowego 27 głosami za i 21 głosami przeciw. Posłowie odrzucili poprawki do zapisów o czasie odpoczynku i o delegowaniu kierowców. Koordynatorzy Komisji TRAN zdecydują o dalszym losie proponowanych regulacji podczas kolejnego spotkania.
Źródło: PE

Wróć


Fatal error: Uncaught exception Exception with message Query error: Table './pipp_www/tl_search_index' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed (DELETE FROM tl_search_index WHERE pid='2390') thrown in system/modules/core/library/Contao/Database/Statement.php on line 283
#0 system/modules/core/library/Contao/Database/Statement.php(254): Contao\Database\Statement->query()
#1 system/modules/core/library/Contao/Search.php(291): Contao\Database\Statement->execute('2390')
#2 system/modules/core/classes/FrontendTemplate.php(310): Contao\Search::indexPage(Array)
#3 system/modules/core/classes/FrontendTemplate.php(121): Contao\FrontendTemplate->addToSearchIndex()
#4 system/modules/core/pages/PageRegular.php(189): Contao\FrontendTemplate->output(true)
#5 index.php(260): Contao\PageRegular->generate(Object(Contao\PageModel), true)
#6 index.php(444): Index->run()
#7 {main}