Wiadomości

ORLEN w sondażu Readers Digest

Już po raz jedenasty z rzędu PKN ORLEN został wyróżniony tytułem Marki Godnej Zaufania w kategorii „Stacja Benzynowa” w największym europejskim sondażu konsumenckim, organizowanym przez miesięcznik „Reader’s Digest”.

Zdobycie Złotej Statuetki Marki Godnej Zaufania przez koncern oznacza, że marka ORLEN otrzymała największą liczbę spontanicznie oddanych głosów, która w tym roku była wyższa o 4% w porównaniu do badania z ubiegłego roku.

Sondaż przeprowadzony został w 15 krajach europejskich. Udział w nim wzięło ponad 27 tys. respondentów. Celem badania było ustalenie grupy marek, instytucji i zawodów cieszących się największym zaufaniem społecznym. Europejczycy w 38 kategoriach wybierali marki godne zaufania i to zarówno marki międzynarodowe (20) jak i lokalne (18). Respondenci w Polsce zostali poproszeni o ocenę marek według takich kryteriów jak: jakość, wartość, wizerunek, zrozumienie potrzeb konsumenta.

W Polsce sieć stacji paliw ORLEN liczy ponad 1700 obiektów. Marka ORLEN firmuje obiekty o wysokim standardzie. Główne atrybuty wyróżniające stacje paliw Koncernu to dostępność, dobra lokalizacja oraz gwarancja produktów najwyższej jakości. Przy stacjach funkcjonują dobrze zaopatrzone sklepy i kąciki gastronomiczne. Firma cyklicznie monitoruje jakość obsługi w sieci stacji, dbając o stałe podnoszenie jej standardu.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Obecnie to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich przeprowadzanych w Europie. Jego organizatorem jest europejska edycja miesięcznika Reader’s Digest. Zdaniem organizatorów, badanie to przyczynia się do pogłębienia wiedzy na temat nastrojów społecznych, postaw i wartości typowego Europejczyka. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie porusza również tematy społeczne. Pozwala to na poznanie całego spektrum czynników, które kształtują opinie i decyzje Europejczyków, a także budują ich zaufanie do wielu aspektów życia.

Wróć