Wiadomości

Nowy olej LOTOS dla Subaru

Od kilku lat Subaru konsekwentnie stara się budować nowoczesny wizerunek wszechstronnej marki premium. Kolejnym krokiem na tej drodze jest wprowadzenie do oferty miejskiego vana. Subaru Trezia wypełni lukę w dotychczasowej ofercie koncernu. Ale nowy samochód to też nowe silniki i zmienione wymagania eksploatacyjne. Biorąc pod uwagę charakterystykę zastosowanych w tym samochodzie silników benzynowych, spółka LOTOS Oil wprowadza do swojej oferty ultranowoczesny olej silnikowy LOTOS Quazar S 0W20.

LOTOS Quazar S 0W20 to syntetyczny, energooszczędny olej silnikowy najnowszej generacji. Dzięki formule Hi-Tec Protection zapewnia pełną i ciągłą ochronę przed zużyciem nowoczesnych silników benzynowych, w których dopuszczone jest stosowanie olejów klasy SAE 0W/20 w każdych warunkach eksploatacyjnych. Stosowanie olejów o tej lepkości jest dopuszczone  również do innych modeli samochodów Subaru takich jak np. Subaru Legacy z jednostką napędową o pojemności 2.0 l oraz, jako rekomendacja podstawowa, do wszystkich modeli z wolnossącymi silnikami benzynowymi począwszy od 2011 r. 

Oszczędniej i w zgodzie z ekologią

Zmniejszenie energochłonności pojazdu to jeden z najważniejszych trendów warunkujących rozwój motoryzacji. Z tego powodu oleje silnikowe w klasie lepkości 0W20 są rekomendowane również do silników benzynowych wielu innych marek samochodów, takich jak m.in. Toyota czy Mitshubishi. W przypadku podejmowania czynności mających na celu stworzenie wersji ekologicznych samochodów charakteryzujących się minimalnym oddziaływaniem na środowisko, konstruktorzy prędzej czy później dochodzą do momentu gdy dalsze obniżenie emisji CO2 jest możliwe jedynie dzięki zastosowaniu oleju o minimalnej, dopuszczalnej lepkości. – Obecnie najniższą, teoretycznie możliwą wg specyfikacji SAE J300, klasą lepkości dla wielosezonowego oleju silnikowego jest klasa SAE 0W20 – mówi Piotr Niemiec z działu rozwoju serwisu olejowego LOTOS Oil. – Wyobrażam sobie, że w przyszłości mogą pojawić się oleje, jeszcze bardziej energooszczędne, o lepkości jeszcze niższej na przykład 0W/15, niemniej w chwili obecnej specyfikacja SAE J300 takiej możliwości nie przewiduje. 

***

W kwietniu 2010 r. oficjalnie rozpoczęła się współpraca lidera polskiego rynku olejowego – spółki LOTOS Oil z Subaru Import Polska – japońską gwiazdą konstelacji motoryzacyjnej. W efekcie wielomiesięcznych prac ekspertów i testów powstały zaawansowane technologicznie oleje LOTOS Quazar, stworzone specjalnie do ochrony silników najnowocześniejszych samochodów, a więc i modeli Subaru, do których rekomendowane są oleje: LOTOS Quazar S 0W20, LOTOS Quazar S 5W30 i LOTOS Quazar C3 5W30. Zostały one dobrane i zatwierdzone przez Subaru Import Polska, jako produkty zgodne z wymaganiami instrukcji oraz gwarancji.

***

LOTOS Oil wchodzi w skład grupy kapitałowej LOTOS i zajmuje się produkcją oraz dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest liderem na rynku olejów silnikowych w Polsce. Sztandarowym produktem firmy jest rodzina olejów silnikowych LOTOS. Drugą marka olejową kierowaną do użytkowników profesjonalnych jest rodzina olejów TURDUS. Spółka oferuje też gamę ultranowoczesnych olejów silnikowych LOTOS QUAZAR.
Całość procesów produkcyjnych objęta jest Systemem Zarządzania, Jakością, ISO 9001: 2000. LOTOS Oil, posiada też certyfikat systemu zarządzania, zgodny z wymaganiami systemu AQAP 2110. W 2008 r. spółka podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z firmą LUBRIZOL, w dziedzinie technologii dodatków smarnych.
LOTOS Oil jest członkiem Association Technique de L'Industrie Européene des Lubrifiants. Stowarzyszenie to zrzesza najważniejszych producentów i sprzedawców olejów silnikowych w Europie.  Spółka bierze również udział w pracach ELGI: European Lubricating Grease Institute.

Wróć