Wiadomości

Nowe lokomotywy dla Lotosu

Spółka Lotos Kolej odebrała 6 elektrycznych lokomotyw Bombardier TRAXX F140 MS. Ich przejęcie nastąpiło w ramach umowy leasingowej zawartej z firmą Railpool. Dwie kolejne lokomotywy dotrą do  jeszcze w tym tygodniu. Spółka należy do czołowych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju.

Spółka zanotowała w całym ubiegłym roku 20-procentowy wzrost przewozów. Jej udział w rynku przewozów towarowych w tym okresie zwiększył się do ok. 5,7 proc. Rok 2009 był dla firmy również rekordowy pod względem wielkości przewozów - ilościowo przekroczono tu pułap 6 mln t; plan na rok bieżący przewiduje przewóz na poziomie 7 mln t. Lotos Kolej koncentruje się na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos, świadcząc usługi przewozowe na terenie całego kraju. We współpracy z operatorami zagranicznymi prowadzi także przewozy międzynarodowe – m.in. do Holandii, Niemiec czy Rumunii. Dziennie uruchamia ok. 75 pociągów w kraju i 4 w ruchu międzynarodowym. Spółka eksploatuje obecnie około 80 lokomotyw różnych typów. Z informacji prasowej wynika, iż Lotos Kolej należy do najlepiej  postrzeganych przewoźników kolejowych pod względem jakości świadczonych usług przewozowych.
– Naszym celem jest unowocześnienie parku eksploatowanych lokomotyw. Możemy śmiało powiedzieć, że od dziś dysponujemy najnowocześniejszymi lokomotywami w Polsce, a średni wiek lokomotyw, z których korzystamy znacznie się obniżył – podkreśla prezes Gruca. Firma rozważa m.in możliwość rozpoczęcia próbnej eksploatacji pierwszej nowoczesnej, 6-osiowej lokomotywy elektrycznej E6ACT Dragon, wyprodukowanej przez ZNLE Gliwice.
Do końca tego roku kolejowa spółka Lotosu planuje wycofanie z eksploatacji wszystkich lokomotyw spalinowych serii ST43, które znalazły już nabywców zagranicznych. Natomiast z końcem 2011 r. spółka planuje eksploatować w sumie ok. 20-25 nowoczesnych lokomotyw, głównie platformy TRAXX.
 
 
 
(bp)



źródło: biuro prasowe Grupy Lotos

Wróć