Auto i Myjnia

Nissan partnerem projektu e-Kotlina Kłodzka w uzdrowisku Lądek-Zdrój


W dniach 23-24 czerwca w Lądku-Zdroju dyskutowano nad poprawą jakości powietrza w aspekcie wykorzystania transportu zeroemisyjnego. Nissan, pionier i globalny lider segmentu samochodów elektrycznych, był głównym partnerem tego wydarzenia.

Kurort Lądek-Zdrój został wybrany jako miejsce pilotażowe w ramach realizacji projektu e-Kotlina Kłodzka. W konferencji oraz panelu dyskusyjnym wzięli udział przedstawiciele ministerstw, władz samorządowych, instytucji odpowiedzialnych za poszanowanie środowiska naturalnego oraz przedstawiciele mediów i zaangażowanych w projekt partnerów.

Wszyscy uczestnicy podkreślali istotę elektromobilności oraz jej rozwój, którego nie można już powstrzymać, a który jest szansą na nowe ekologiczne technologie – już powszechne w innych krajach.

Nissan, będąc pionierem i liderem samochodów elektrycznych jest otwarty na współpracę nie tylko w dużych aglomeracjach, ale także w mniejszych miejscowościach. Uzdrowiska, których zadaniem jest zapewnić komfort dla mieszkańców i turystów, są doskonałym i uzasadnionym wprost miejscem do korzystania z pojazdów elektrycznych. Cieszy nas fakt, że możemy wpisać się w działania realizowane poprzez projekt e-Kotlina Kłodzka, tym bardziej, że mamy w tym zakresie wiele doświadczeń – sprzedaliśmy już ponad 300 tys. samochodów elektrycznych na całym świecie i doskonale znamy potrzeby ich użytkowników” – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager Nissana w Polsce.

Podczas sobotniej imprezy w Parku Zdrojowym w Lądku-Zdroju mieszkańcy i turyści mieli okazję do testowania samochodów elektrycznych, Nissanów LEAF i e-NV200. Pokazowy rajd samochodów elektrycznych, w którym wzięli udział m.in. władze samorządowe, uzdrowiskowe, przedstawiciele straży miejskiej i straży pożarnej, miał wykazać najniższe średnie zużycie energii w przeliczeniu na kWh/100 km. Uczestnicy mieli okazję przekonać się, że koszt przejazdu samochodem elektrycznym może wynieść ok. 8 zł na 100 km, dodatkowo bez hałasu i emisji spalin.

Źródło: Nissan (op.pb)

Wróć