Auto-Flota

Mastercard wprowadza uwierzytelnienie biometryczne


Mastercard poinformował, że począwszy od kwietnia 2019 roku posiadacze jego kart będą mogli korzystać z biometrycznych technik uwierzytelniania, takich jak rozpoznawanie odcisków palców i rysów twarzy, podczas zakupów i dokonywania płatności.

Funkcje biometryczne są coraz bardziej powszechne na tabletach i smartfonach, a klienci wyraźnie preferują takie rozwiązania. Równocześnie wchodzą w życie nowe regulacje Unii Europejskiej dotyczące tzw. silnego uwierzytelniania. Nadszedł więc czas, aby wprowadzić biometryczne uwierzytelnianie płatności cyfrowych na szeroką skalę.

Zdecydowana większość konsumentów (93%) woli korzystać z metod biometrycznych zamiast wpisywać hasło w celu zatwierdzania płatności. Jak wynika z badań przeprowadzonych niedawno przez Uniwersytet Oksfordzki we współpracy z Mastercard, 92% firm z sektora bankowości chce wdrożyć rozwiązania biometryczne. Banki twierdzą również, że gdy dostępne jest uwierzytelnianie biometryczne, klienci znacznie chętniej dokonują zakupów. W porównaniu z innymi metodami, takimi jak jednorazowe hasła SMS, autoryzacja biometryczna może obniżyć wskaźniki „porzuconych koszyków” nawet o 70%, co potwierdza, że rzeczywiście są one wygodniejsze i chętniej wykorzystywane przez kupujących.

„Technologie biometryczne doskonale spełniają oczekiwania klientów, którzy są zainteresowani przyszłościowymi, bezpiecznymi rozwiązaniami dostosowanymi do cyfrowego stylu życia. Zwiększają komfort zakupów i bezpieczeństwo transakcji, dzięki czemu mogą przynieść znaczne korzyści kupującym, sklepom i bankom. Nasza pozycja lidera w tym obszarze potwierdza, że potrafimy dostosowywać się do oczekiwań i nowych zwyczajów klientów”― powiedziałJavier Perez, prezes Mastercard Europe.

 

Jeśli metody potwierdzania tożsamości online są zbyt czasochłonne lub złożone, mogą zniechęcić kupujących do korzystania z usług sklepu internetowego. Dotychczasowe rozwiązania wykorzystujące to, co klient zna (np. hasła) i co posiada (np. karty i urządzenia mobilne), warto zastąpić rozwiązaniami opartymi na tym, co klient ma niemal zawsze pod ręką (np. smartfony) i kim jest (dane biometryczne).

 

Od lat Mastercard jest pionierem we wdrażaniu technologii biometrycznych w procesach płatności. Firma chce w ten sposób zarówno polepszyć doświadczenia klienta, jak i zapewnić mu bezpieczeństwo transakcji online i offline.

Technologia Mastercard Identity Check, obecnie dostępna w 37 krajach[1] na całym świecie, jest rozwiązaniem uwierzytelniającym, które umożliwia stosowanie identyfikatorów biometrycznych, takich jak odcisk linii papilarnych, skan tęczówki oka lub rozpoznawanie rysów twarzy, do weryfikacji tożsamości za pomocą urządzenia mobilnego w trakcie zakupów i realizacji transakcji bankowych przez internet. Znacznie przyspiesza ona proces dokonywania płatności cyfrowych i zwiększa bezpieczeństwo transakcji. Płatność przebiega płynnie i bezproblemowo, co zmniejsza wskaźniki rezygnacji konsumentów z zakupów.

 

Plan zwiększenia bezpieczeństwa klientów w środowisku cyfrowym

Zmiana metod uwierzytelniania na biometryczne jest częścią nowego planu Mastercard, który ma pomóc bankom, sklepom i partnerom w zapobieganiu oszustwom oraz ulepszeniu doświadczeń klientów w nowym środowisku cyfrowym. Rozwiązania biometryczne spełniają również nowe wymagania regulacyjne dotyczące tzw. silnego uwierzytelniania klienta (ang. Strong Customer Authentication) określone w dyrektywie PSD2.

Celem tych rozwiązań jest ułatwienie klientom korzystania z usług i ograniczenie przypadków nieuzasadnionej odmowy. Wspomniany plan obejmuje nowy zestaw oferowanych od niedawna usług, takich jak Decision Intelligencei Automatic Billing Updaterod Mastercard, które są oparte na najnowocześniejszych technologiach, np. sztucznej inteligencji. Dzięki takiemu podejściu firma pomoże swoim partnerom nie tylko w dostosowaniu się do wymagań nowej dyrektywy PSD2, lecz również w dalszym zwiększaniu komfortu konsumentów dokonujących płatności.

 

[1] Technologia Mastercard Identity Check jest obecnie dostępna w 37 krajach: w Australii, Austrii, Bahrajnie, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chile, Kolumbii, Czechach, Danii, Egipcie, Finlandii, Niemczech, Hong Kongu, na Węgrzech, w Islandii, Izraelu, Japonii, Kuwejcie, Libanie, Malezji, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Nigerii, Norwegii, Omanie, Katarze, Arabii Saudyjskiej, Singapurze, Republice Południowej Afryki, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii I USA.

 

Źródło: Mastercard

Wróć

Wystąpił błąd

Wystąpił błąd

Co się stało?

Wysąpił błąd podczas wykonywania skryptu. Coś nie działa prawidłowo.

Jak mogę naprawić ten problem?

Otwórz plik system/logs/error.log i znajdź powiązaną wiadomość błędu (zazwyczaj ostatnia). Możesz również dodać ten wiersz do lokalnego pliku konfiguracji i odświeżyć stronę:

$GLOBALS['TL_CONFIG']['displayErrors'] = true;

Zauważ, że każdy będzie mógł zobaczyć błędy na Twojej stronie!

Dowiedz się więcej

Wykonywanie skryptu zostało zatrzymane z powodu błędu. Wiadomość o błędzie została ukryta z powodów bezpieczeństwa i może zostać znaleziona w pliku system/logs/error.log (patrz wyżej). Jeśli nie rozumiesz wiadomości błędu lub nie wiesz jak naprawić problem, przeszukaj Contao FAQ lub odwiedź stronę wsparciaContao.

Aby spersonalizować tą wiadomość, utwórz nowy szablon nazwany templates/be_error.html5.