Wiadomości

LOTOS Kolej zwiększa udziały w rynku i awansuje na pozycję wicelidera


Warto zaznaczyć, że wypracowany przez LOTOS Kolej wzrost zanotowano w momencie, gdy przewozy towarowe spadają. Statystyki Urzędu Transportu Kolejowego pokazują że ogólna masa towarów przewiezionych przez 50 operujących w kraju przewoźników wyniosła w I kw. br. 54 820,12 tys. ton i była niższa w porównaniu z 2011 r. o 7,78%. W tym samym czasie praca przewozowa spadła o 11,1%.

 

– Cieszę się, że udało nam się zwiększyć pracę przewozową o 1,4 punkty procentowe w porównaniu do I kwartału 2011 roku, pomimo tego, iż przewozy na całym rynku spadły o ponad 11%. To oczywiście wynik zapotrzebowania na usługi LOTOS Kolej ze strony naszych kontrahentów. Jestem zadowolony także z faktu, iż w 10 roku działalności spółki, zaczynając praktycznie od podstaw, potwierdziliśmy że jesteśmy w stanie zaoferować takie usługi, na które jest zapotrzebowanie na rynku, nie tylko ze strony naszego właściciela – komentuje Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej.

– Oprócz przewozów produktów ropopochodnych rozwijamy przewozy intermodalne dla potrzeb naszego partnera PCC Intermodal, wykorzystując naszą lokalizację i bliskość terminali kontenerowych w portach Gdańska i Gdyni – dodaje prezes Gruca.

LOTOS Kolej obsługuje też m.in. stałą linię, na której przewozi kombajny produkowane przez zakład New Holland w Płocku do Turcji (we współpracy z innymi przewoźnikami międzynarodowymi).

Pod względem przewiezionej masy towarów wynik LOTOS Kolej po I kw. 2012 wyniósł 2362,74 tys. ton, co dało spółce 4,31% udziału w rynku przewozów towarowych.

Spółka LOTOS Kolej powstała w 2003 r. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Obecnie firma zarządza łącznie około stu lokomotywami elektrycznymi i spalinowymi, z których jedna trzecia to najnowocześniejsze pojazdy na świecie, wyprodukowane przez takich producentów, jak BOMBARDIER czy VOITH. LOTOS Kolej, jako jedyny przewoźnik obok PKP Cargo, posiada dzisiaj możliwości realizacji przewozów pojedynczych przesyłek wagonowych na głównych liniach kolejowych w Polsce. Oprócz nowoczesnego taboru spółka zarządza zelektryfikowaną stacją zakładową w Gdańsku Olszynce oraz dysponuje nowatorskim, informatycznym systemem logistyki kolejowej (SLK), który umożliwia monitoring przesyłek w czasie rzeczywistym (za pomocą systemu GPS) i pozwala optymalizować koszty przewozów. Zastosowanie ww. rozwiązania przynosi spółce co roku znaczne oszczędności. Wkrótce LOTOS Kolej uruchomi najnowocześniejszy w Polsce system hermetycznego i automatycznego mycia oraz czyszczenia cystern. Spółka uchodzi za jednego z najlepiej postrzeganych przez rynek przewoźników kolejowych, biorąc pod uwagę jakość świadczonych usług.

Wróć