Wiadomości

Lotos - dyspozytura we Wrocławiu


W pierwszym tygodniu marca br. Lotos Kolej oddała do eksploatacji nową dyspozyturę pociągową we Wrocławiu. To jej okno na Europę Zachodnią.
Po Gdańsku i Zduńskiej Woli, Wrocław jest naszą trzecią dyspozyturą kolejową, która została wpięta w ogólnokrajowy system zarządzania  przewozami kolejowymi – to najlepszy dowód na to, jak mocno w ostatnich latach Lotos Kolej rozwinęła swoją działalność przewozową – mówi Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych i pełnomocnik zarządu Lotos Kolej ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania.  
Nowa placówka została wkomponowana w cały system zarządzania przewozami spółki. - Pracę znalazło w niej już 6 osób o wysokich kwalifikacjach zawodowych w branży kolejowej i w zależności od potrzeb przewozowych na Dolnym Śląsku i całej „ścianie zachodniej” oraz rozwoju przewozów w krajach Europy Zachodniej nie należy wykluczyć, że jest to początek budowy nowej dużej struktury organizacyjnej – dodaje dyrektor Łosiński.
W ub. r. Lotos Kolej przewiozła łącznie 8,4 mln t produktów (przy przerobie rafinerii na poziomie 8,1 mln ton). Ten wynik dał jej 7-proc. udział w rynku przewozów towarowych koleją. W tym roku spółka planuje przewieźć 10 mln t. – Główny przyrost wolumenów będzie wynikiem zakończonej z powodzeniem rozbudowy rafinerii w Gdańsku w ramach Programu 10+ oraz współpracy z wieloletnimi partnerami biznesowymi, dla których usługi Lotos Kolej, charakteryzujące się najwyższą jakością, są najważniejsze – komentuje Marian Wasilewski, dyrektor ds. przewozów spółki.
W realizacji zadań przewozowych pomogą m.in. nowe lokomotywy spalinowe TRAXX DE. – Ich pierwszej partii spodziewamy się jeszcze wiosną tego roku – podaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. – Do końca września 2011 r. do Gdańska dotrą wszystkie z 10 zamówionych TRAXX-ów serii DE. Przymierzamy się również do testowania polskiej lokomotywy Dragon, która zostanie nam dostarczona po odbyciu próbnej eksploatacji u innego przewoźnika - STK Wrocław. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku do testów na naszej bocznicy pojawią się kolejne nowoczesne lokomotywy, tym razem manewrowe – podsumowuje dyrektor Smoter.
Obecnie Lotos Kolej ma 17 najnowocześniejszych lokomotyw elektrycznych TRAXX MS i Siemens. Po dostarczeniu 10 lokomotyw TRAXX serii DE przewoźnik będzie dysponował najnowocześniejszą flotą lokomotyw w Polsce. – Taki atut da nam przewagę konkurencyjną w kraju i pozwoli konkurować na rynkach zachodnich z najlepszymi przewoźnikami kolejowymi – kończy dyrektor Łosiński.
Lotos Kolej, spółka zależna Grupy Lotos SA, należy do największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Koncentruje się na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos, świadcząc usługi transportowe na terenie całego kraju. Eksploatuje obecnie 90 lokomotyw różnych typów. Należy do najlepiej postrzeganych przewoźników kolejowych pod względem jakości świadczonych usług przewozowych.

Wróć