Wiadomości

Lolajność polskich kierowców

Shell Polska przedstawił wyniki badań przeprowadzonych na temat lojalności polskich kierowców.
Badanie wykonane w ramach programu Shell Clubsmart dowodzi, że przy wyborze programów lojalnościowch, polscy kierowcy aż w 57% kierują się własnymi przyzwyczajeniami. Sama ciekawość nowej oferty ma wpływ na ponad 43% badanych, natomiast, dopiero na trzecim miejscu uplasowały się korzyści wynikające z przeliczania określonych regulaminem punktów na złotówki. To najważniejsze wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie Shell Polska.

Celem ankiety było poznanie motywów polskich kierowców przy wyborze programu lojalnościowego. Analizowano zachowania lojalnościowe oraz motywy decyzji o przystąpieniu do programów wśród klientów i klientek polskich stacji benzynowych, w tym stacji Shell.

 

Ponad połowa polskich kierowców przyznaje, że na ich decyzje o przyłączeniu się do programu lojalnościowego największy wpływ ma szeroka gama ofert programów lojalnościowych i ich niepowtarzalność na rynku. Dopiero na drugim miejscu znajduje się „marketing szeptany”, w postaci informacji otrzymanej od innych użytkowników drogi  o istnieniu konkretnych programów i ofert. Trzecim z najważniejszych motywatorów do udziału w programach lojalnościowych jest zasada „zobacz i porównaj”.

Polscy kierowcy przywiązują dużą wagę do oryginalności oferowanych produktow i prezentów. 1/3 z nich deklaruje wybór programu ze wzlędu na ciekawą i niebanalną ofertę upominków. Aż 39% klientów Shella CLUBSMART po zobaczeniu prezentów z logo Shell podjęło decyzję o przystąpieniu do programu. Podobnie 32% klientów zdecydowało się na przyłączenie do programu po porównaniu ofert prezentów i niespodzianek Shell CLUBSMART z innymi producentami i dystrybutorami na rynku paliw.

Kreatywne podejście do klienta nie pozostaje bez echa. Ponad 18 % respondentów deklaruje, że element zabawy i gry w nieznane motywuje ich do  uczestniczenia w programach lojalnościowych.

 

Szeroko pojęta lojalność oznacza m.in. wierność firmie bądź marce.  Z badania  wynika, że co 12-ty klient jest globalnie niewierny, czyli nie przywiązuje się do żadnej marki ani firmy. A co więcej, robi to świadomie.

Badanie wykazało, że poczucie wyróżnienia wynikającego z udziału w programie lojalnościowym jest ważniejsze dla mężczyzn niż dla kobiet. Wśród pań ciekawość jest najczęstszym motywem decyzyjnym w wyborze programu. Mężczyźni częściej przyznają się do przyzwyczajenia czy przywiązania (a nawet uzależnienia) do raz wybranego programu lojalnościowego. Jednocześnie częściej niż kobiety sprawdzają oferty i propozycje lojalnościowe innych firm i producentów. Wśród jednoznacznie lojalnych klientów przeważają kobiety. 48% kierujących pań, cechuje się poczuciem tożsamości i przywiązania do jednej marki.

Single należą do grupy klientów, którzy najwyżej sobie cenią nie tyle zbieranie, co wymianę punktów na prezenty, podkreślając łatwość i dostępność procedur z tym związanych. Ponad 20% singli, za najciekawszą formę programów lojalnościowych uważa bony bezgotówkowe, jak na przykład bony hotelowe oferowane przez Shell  SMARTCLUB.

Wróć