Wiadomości

inPost wyprzedził Fedex i UPS


Według portalu Furgonetka.pl usługi grupy Integer.pl – należącej do amerykańskiego funduszu Advent International – w okresie listopada i grudnia miały najniższy procent reklamacji i znalazły się w gronie najlepiej ocenianych na rynku.

Wśród stałych punktów odbioru Paczkomaty® InPost są numerem jeden pod względem szybkości dostaw wyprzedzając Pocztex i Paczkę w Ruchu. W rankingu przesyłek dostarczanych przez kuriera InPost Kurier wyprzedził konkurencję w najszybszym czasie odbioru paczki od nadawcy oraz uplasował się na drugiej pozycji pod względem średniego czasu całej dostawy, zostawiając w tyle gigantów rynku logistycznego m.in. FedEx i UPS.

- Świąteczny szczyt jest co roku dla branży logistycznej dużym wyzwaniem. Choć obecnie planujemy już działania na kolejny szczyt to dane, który opublikowała Furgonetka.pl pozwalają nam cieszyć się z dobrze wykonanej pracy. Jednak dalecy jesteśmy od samozadowolenia. W tym roku chcemy poprawić jakość i czasy doręczeń. Naszym celem jest pierwsze miejsce na rynku kurierskim pod względem średniego czasu dostawy – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost.

W ubiegłorocznym szczycie świątecznym Grupa Integer zanotowała rekordowe ilości przewiezionych przesyłek. Wolumeny dostaw do Paczkomatów® InPost wzrosły o 67 %, a przesyłek kurierskich o rekordowe 94,5 %. Razem Grupa dostarczyła w tym okresie 10 mln sztuk paczek.

Brzoska podkreśla, że równie ważną co szybkość dostawy jest jej jakość: - Wśród 7 wziętych pod uwagę firm na dwóch pierwszych miejscach, jeżeli chodzi o najmniejszy procent reklamacji, są Paczkomaty InPost oraz InPost Kurier. InPost Paczkomaty miał trzykrotnie mniejszy odsetek reklamacji niż DPD, siedmiokrotnie mniejszy niż Pocztex i dziesięciokrotnie mniejszy FedEx.

Przygotowując się do świątecznego szczytu w 2017 roku Grupa Integer.pl przeprowadziła duże inwestycje. Najważniejszą było blisko dwukrotne zwiększenie liczby dostępnych skrzynek paczkomatowych ze 130 tys w grudniu 2016 r. do 250 tys sztuk na koniec 2017 r. InPost zwiększył także zatrudnienie o dodatkowe 3000 osób oraz powiększył swoją flotę o 1700 dodatkowych samochodów kurierskich.

Także w grudniu InPost wprowadził nowatorskie rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji - chatbot „Paczucha”. Wystarczy w komunikatorze Messenger wpisać „InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np: „Jaki jest status przesyłki nr…?”, „Gdzie jest najbliższy Paczkomat?” by otrzymać natychmiastową odpowiedź wygenerowaną przez samouczącego się chatbota.

Źródło: Grupa Integer, właściciel marki InPost

WIĘCEJ czytaj w kwietniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Jeżeli szukasz oferty usług dodatkowych dla stacji paliw, poznasz ją podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

WIĘCEJ czytaj w kwietniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Wróć