Strefa przedsiębiorcy

80% sklepów Carrefour Polska z rozwiązaniami proekologicznymi


Carrefour, z myślą o ochronie środowiska i ograniczeniu zmian klimatu, podjął globalny wysiłek na rzecz zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery.

WIĘCEJ czytaj we wrześniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"Z pełną ofertą Carrefour można było zapoznać się podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Ważnym projektem realizowanym w ww. obszarze jest wdrażanie proekologicznych rozwiązań w sklepach, takich jak przyjazny środowisku system chłodniczy, innowacyjna instalacja geotermalna, czy energooszczędne oświetlenie LED, które działa już w blisko 80% sklepów Carrefour Polska.  

Grupa Carrefour, mając na uwadze ochronę klimatu, podjęła zobowiązanie o ograniczeniu emisji CO2 o 40% do 2025 roku oraz o 70% do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z roku 2010. Aby tego dokonać, sieć planuje ograniczenie zużycia energii o 30% do 2025 roku. Osiągnięcie tego celu będzie możliwe, m.in. dzięki szeregu proekologicznych rozwiązań technologicznych, które są wdrażane w sklepach.

W blisko 80% super- i hipermarketów Carrefour Polska wymieniono już tradycyjne oświetlenie na lamy LED, które w każdym ze sklepów pozwalają zmniejszyć zużycie energii elektrycznej potrzebnej na oświetlenie o około 20-30 procent. Do końca roku wymiana tradycyjnego oświetlenia na energooszczędne zostanie zrealizowana w kolejnych 29 sklepach.

Modernizacji poddawane jest również chłodnictwo. Obecnie w 38 sklepach sieci systemy chłodnicze wykorzystujące freony zastąpiono przyjaznymi dla środowiska instalacjami wykorzystującymi dwutlenek węgla jako czynnik chłodzący. Zastosowanie CO2 pozwala uzyskać bardzo niskie temperatury i jest bezpieczne dla ludzi i produktów, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii wykorzystywanej do chłodzenia średnio od 30 do 40%.

Duży spadek zużycia energii elektrycznej pozwala osiągnąć również innowacyjna instalacja geotermalna, która działa już w 5 sklepach Carrefou: w Sosnowcu, Zamościu, Olsztynie, Gdańsku oraz Warszawie przy ul. Głębockiej. Zastosowanie systemu wykorzystującego temperaturę wód podziemnych do obniżenia lub podwyższenia temperatury powietrza w obiekcie pozwala zoptymalizować zużycie energii nawet o blisko 40 procent, jak to ma miejsce w ostatnim z wspomnianych sklepów.

Ponadto, w ramach wprowadzania nowoczesnych rozwiązań przyczyniających się do redukcji konsumpcji energii i emisji CO2, Carrefour Polska modernizuje również systemy wentylacji w swoich sklepach, a na dachach wybranych hipermarketów montuje panele słoneczne. Proekologiczne rozwiązania w sklepach wpisują się w założenia programu „STOP Marnotrawstwu”, jednego z filarów strategii CSR Carrefour. Jego celem jest walka z marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie postaw proekologicznych wśród klientów, pracowników oraz dostawców.

***

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

Źródło: Carrefour Polska

Wróć