Wiadomości

10 lat Wild Bean Cafe

W Polsce w promowanie WBC firma zaangażowała się w 2005 roku. Polska była jednym z dwóch europejskich krajów, w których wprowadzono nową markę. Z polskich doświadczeń korzystały później Austria, Holandia czy Szwajcaria. Dziś Wild Bean Cafe to już uznana marka na polskim rynku, kojarząca się przede wszystkim z doskonałą kawą, pożywnymi śniadaniami i ciepłymi przekąskami. W całej Polsce funkcjonuje już ponad 300 kawiarenek WBC i liczba ta stale rośnie.
Pierwsze bistra i mini-bary związane z danym koncernem lub siecią kilku prywatnych stacji zaczęły powstawać bardzo powoli. W 1995 roku świeżo parzoną kawę, słodycze i kilka przekąsek oferowała stacja „Sikornik” w Gliwicach – pierwszy obiekt koncernu BP w Polsce. Po 2000 roku ciepłe napoje w plastikowych kubkach i hot-dogi pojawiały się na stacjach coraz częściej, a oferta gastronomiczna z roku na rok stawała się coraz bardziej urozmaicona. Stacja paliw powoli stawał się miejscem, gdzie można było nie tylko zatankować, ale również zaspokoić „pierwszy” głód w podróży.

Od 2005 roku na stacjach BP działają kawiarenki Wild Bean Cafe. Obecnie jest ich ponad 350. Kawę można tu wypić 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dla tych, którzy się spieszą podawana jest w papierowych kubkach, ci, którzy mogą sobie pozwolić na dłuższą przerwę w oglądaniu przesuwającego się za oknem krajobrazu, mogą wybrać elegancką porcelanę. Przekąski: oprócz hot -dogow i zapiekanek, są sałaty, jogurty, bagietki wypiekane na stacji czy kanapki z samego ziarna.

- Wprowadzając w 2005 roku na stacje BP kawiarenki Wild Bean Cafe zmieniliśmy sposób myślenia o stacji benzynowej. Wcześniej raczej nikt nie oczekiwał, że stacja może być też miejscem, które jest klimatyczne, przyjemne, w którym pachnie świeżo parzona kawą – mówi Paweł Grochal menadżer odpowiedzialny za Wild Bean Cafe - Wild Bean Cafe okazał się wielkim sukcesem. Wyznaczaliśmy wciąż wyznaczamy trendy w branży w Polsce, ale też byliśmy jednym z dwóch krajów, które jako pierwsze w Europie wprowadziły tę markę - wytyczaliśmy drogę dla pozostałych państw, gdzie BP prowadzi działalność. Z naszych doświadczeń czerpały później np. Austria, Holandia czy Szwajcaria.

Kawiarenki WCB są zlokalizowane na wszystkich stacjach własnych koncernu oraz na wybranych stacjach partnerskich.

Pionierska idea okazała się wielkim sukcesem. Klienci tak bardzo przyzwyczaili się do tej marki, że wjeżdżając na każdą stację z logo BP, spodziewają się tam znaleźć kawiarenkę WBC. – mówi Grochal –z tego też powodu już od kilku lat powstają kawiarenki Wild Bean Cafe również na stacjach partnerskich. Partnerom BP bardzo na tym zależało.

Źródło: BP (op.zp)

(op.zp) WIĘCEJ czytaj w styczniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Z pełną ofertą BP Europa SE można zapoznać się podczas Międzynarodowych Targów STACJA PALIW - ich najbliższa edycja to 17-19 maja 2017 r., EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Wróć