Wiadomości

Hybrydowe wózki widłowe


Napęd hybrydowy, pozwalający na oszczędność paliwa, znalazł sie w najnowszych wózkach widłowych. O wdrożeniu systemu gromadzenia energii w pojazdach magazynowych opowiada Tomasz Sobczak z firmy STILL.

Postęp technologiczny coraz częściej idzie w parze z dbałością o środowisko. Podążając za tym trendem, firma STILL wprowadziła RX 70 Hybrid - model wózka widłowego wyposażony w dwa źródła napędu: silnik typu Diesel oraz innowacyjny system Ultracaps. To pierwszy tego typu seryjnie produkowany wózek widłowy, pomimo że technologia hybrydowa była już obecna w branży intralogistycznej już wcześniej. Nowatorskim rozwiązaniem jest system złożony z dwuwarstwowych kondensatorów umiejscowionych z tyłu pojazdu, które mają większą liczbe cykli ładowania oraz szybszy czasem reakcji, niż stosowane do tej pory rozwiązania. Kondensatory Ultracaps magazynują dodatkową energię, która uwalnia się w trakcie hamowania. Gdy operator wózka zwalnia pedał gazu, energia kinetyczna wyzwalana w trakcie manewru hamowania, przekształca się w energię elektryczną, która z kolei wykorzystywana jest przy ponownym przyspieszaniu pojazdu.

Dynamiczne operowanie wózkiem – częste zatrzymywanie i przyspieszanie, wynikające ze specyfiki branży przemysłowej, pochłania ogromne ilości energii. Dzięki wdrożeniu innowacyjnego napędu hybrydowego energia ta jest odzyskiwana i ponownie udostępniana. Taki tryb pracy silnika jest nie tylko efektywny, ale również przyjazny środowisku, które zyskuje dzięki ograniczonej emisji CO2. Dla pracowników z kolei oznacza to czystsze i zdrowsze miejsce pracy. Duża liczba cykli ładowania akumulatorów pozwala na bardziej wydajną pracę silnika. Dzięki energii gromadzonej w Ultracaps, silnik spalinowy jest odciążony nawet o 30 procent, a redukcja obrotów sięga 6 procent. Całość zaoszczędzonego dzięki hybrydzie paliwa, w zależności od intensywności pracy pojazdu, może wynieść nawet 11 procent

Wróć