Wiadomości

Fiat w gronie najbardziej pożądanych marek świata

W rankingu „Brand Desire 2012″ opublikowanym przez należącą do M&C Saatchi firmę konsultingową Clear marka Fiat odnotowała jeden z największych wzrostów pod względem chęci posiadania przez konsumentów.

Doroczny ranking analityków firmy Clear został oparty na badaniu 555 globalnych marek. Udział w nim wzięło ponad 22 tys. respondenentów z 6 państw na 4 kontynentach. Usłyszeli m.in. takie pytania jak: „Czy jest to marka, w przypadku której jesteś dumny, że jesteś z nią kojarzony” oraz „Czy jest to marka, której pożądasz?”. Po przeanalizowaniu odpowiedzi Fiat znalazł się w pierwszej piątce największych triumfatorów w 2012 r., zyskując aż 10 proc. w porównaniu do zestawienia z 2011 roku.

-Tak znakomitą poprawę pozycji w światowym rankingu marek Fiat zawdzięcza między innymi odmłodzeniu wizerunku i palety modelowej. Oferujemy atrakcyjne stylistycznie, ekologiczne, bezpieczne i wypełnione najnowszymi technologiami samochody za rozsądną cenę. Najlepszym tego przykładem jest Nowa Panda, na którą tylko we Włoszech złożono już ponad 14 tys. zamówień. Na polskim rynku samochód pojawi się w najbliższych tygodniach. Liczymy na równie gorące przyjęcie, jak jego poprzednika. Duże nadzieje wiążemy też z nowym modelem - Fiatem 500L, którego zaprezentujemy w marcu na targach w Genewie a w sprzedaży pojawi się w IV kwartale b.r. – powiedział Wojciech Masalski, dyrektor handlowy Fiat Auto Poland.

III generacji Fiata Pandy „urosła” o kilka centymetrów w porównaniu do poprzednika. Przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 154 centymetrów, pięciodrzwiowa Panda może wygodnie pomieścić pięć osób, dysponując ponadto największym w klasie bagażnikiem. Nowa Panda „rusza na podbój serc” kierowców z nowym silnikiem TwinAir Turbo o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM (Międzynarodowy Silnik Roku 2011) oraz nowym silnikiem TwinAir wolnossącym o tej samej pojemności, lecz mocy 65 KM (debiut pod maską Pandy). Gamę jednostek napędowych dopełni wypróbowany silnik benzynowy Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM.

Nie bez znaczenia w postrzeganiu Fiata jest też jego globalna polityka. Tu przykładem może być najnowszy Fiat Freemont – pierwszy samochód marki Fiat, produkowany w wyniku partnerstwa z amerykańską Chrysler Group. Obecnie debiutuje na polskim rynku Freemont AWD z napędem 4×4. Klienci otrzymują rodzinny MPV, który dzięki napędowi wszystkich kół zapewni więcej spokoju i przyjemności z jazdy w każdych warunkach. Uzyskanie niedawno pięciu gwiazdek Euro NCAP najlepiej oddaje zaangażowanie Fiata w tworzenie auta plasującego się na szczycie pod względem bezpieczeństwa.

Nowy Fiat Freemont AWD dostępny jest z jednostkami napędowymi 2.0 Multijet II o mocy 170 KM lub benzynowym 3.6 V6 o mocy 280 KM. Obie wersje wyposażono w sześciobiegową, automatyczną skrzynię biegów. Przypominamy, że Freemont może przewozić do 7 osób, ma największy w klasie rozstaw osi (2890 mm), a pojemność jego bagażnika po złożeniu foteli to aż 1461 litrów. Freemont ma na swoim pokładzie 20 różnych schowków, a montowane w tym Fiacie fotele są przystosowane do przewozu dzieci (innowacyjny system childbooster umożliwia bezpieczne podróżowanie dzieciom o masie od 15 do 36 kg bez konieczności montowania dodatkowych fotelików).

W marcu br., w czasie Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutuje nowy – Fiat 500L. Ten nowy model minivana zostanie wprowadzony na rynek europejski w czwartym kwartale 2012 roku, a oferta silnikowa będzie się na początku składać z dwóch silników benzynowych (TwinAir i 1.4l) i turbodiesla (1.3 MultiJet II), a także z najbardziej zaawansowanej, nowoczesnej technologii opracowanej przez Fiat Group Automobiles.

Poniżej informacje o pozostałych tryumfatorach tegorocznego rankingu „Brand Desire 2012″.

W podziale na poszczególne kategorie, najczęściej na najwyższym podium „stawała” marka Apple. Słynna firma z Kalifornii była uznawana przez Respondentów za najbardziej atrakcyjną, najambitniejszą, najwspanialszą, taką o której najwięcej się mówi. Właśnie z produktów Apple’a Konsumenci najbardziej pragną korzystać w przyszłości. Ludzie również chcieliby więcej o niej słyszeć.

Google wyróżniono, jako markę najbardziej liczącą się i najbardziej niezastąpioną. Najzabawniejszą marką uznano YouTube. MTV jest najbardziej skoncentrowana na image’u. Najmądrzejszą marką zdaniem konsumentów jest brytyjski dziennik ekonomiczny Financial Times. Kultowy Harley-Davidson to najbardziej męska marka, zaś najbardziej kobiece produkty noszą logo Tampax. Marką najbardziej konkurencyjną w oczach użytkowników jest Nike.

Wróć