Wiadomości

Fanex: Imponująca sprzedaż majonezu latem


Fanex - lider w produkcji sosów dla rynku Horeca, zauważa systematyczny wzrost sprzedaży majonezu i sosów majonezowych na poziomie ok. 9% rok do roku. WIĘCEJ czytaj w najbliższym wydaniu "Paliw Płynnych". Z pełną ofertą FANEX można było zapoznać się na organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXVI Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2019

Majonez używany jest bardzo często przez polską gastronomię jako samodzielny dodatek do potraw, bądź też stanowi bazę pod inne, bardziej złożone sosy. Co ciekawe, jego najlepsza sprzedaż nie przypada tylko na Święta Wielkanocne, ale również na okres lata. Coraz bardziej zauważalny jest również trend poszukiwania przez Polaków wegańskich wersji sosu majonezowego.

Z perspektywy firmy Fanex, zapotrzebowanie branży na majonez stale rośnie. Z roku na rok, firma notuje stabilne wzrosty sprzedaży majonezu oraz sosów majonezowych na poziomie ok. 9%. Siłą rzeczy, w okresie Świąt Wielkanocnych zapotrzebowanie rynku na te produkty i ich sprzedaż, jest zwiększona. Wynika to między innymi z tego, iż co roku rośnie liczba Polaków spędzających Święta Wielkanocne poza domem. Co ciekawe, najlepsza sprzedaż majonezu, wcale nie należy tylko i wyłącznie do tego okresu.

- Hotele, pensjonaty oraz inne koncepty wypoczynkowo–gastronomicze, mają pełne obłożenie w czasie Wielkanocy, a jedną z atrakcji którą zapewniają gościom, to tradycyjne wielkanocne śniadanie, na którym nie może przecież zabraknąć majonezu. Wzrosty sprzedaży w tym okresie są zatem zauważalne. Widzimy też jednak, że sezon wakacyjny generuje podobną kumulację zapotrzebowania na produkty majonezowe – jego sprzedaż podczas wakacji jest imponująca – mówi Bożena Sajnog, Kierownik ds. Kluczowych Klientów w Fanex.

Branża HoReCa wykorzystuje najczęściej majonez przy komponowaniu różnego rodzaju sałatek, jako baza do innych sosów, do dekorowania potraw, a czasem po prostu zamiast masła do kanapek. Fanex w swojej ofercie posiada kilkanaście receptur majonezu, a wiele z nich to produkty wytwarzane pod markami własnymi w ramach spersonalizowanych zamówień kluczowych klientów. W regularnej i ogólnodostępnej sprzedaży, firma proponuje natomiast Majonez Dekoracyjny, Wyborowy, Sałatkowy oraz o Sos Majonezowy o Smaku Serowym – charakteryzują się one wyjątkowym smakiem i kremową konsystencją. Ponadto Majonez Dekoracyjny Fanex, posiada wysoką zawartość tłuszczu, przez co jest niezwykle wydajny, świetnie łączy się ze śmietaną lub jogurtem, bardzo dobrze absorbuje wodę z warzyw w sałatkach oraz nie rozwarstwia się. Po prostu idealnie sprawdza się w lokalach gastronomicznych.

Coraz lepiej sprzedającym się produktem jest VEGA MAJO czyli wegański sos majonezowy. Jest to unikalny produkt, który nie zawiera konserwantów, barwników oraz aromatów i otrzymał towarowy znak jakości V-Label, który jest uznaną i chronioną międzynarodową marką obejmującą produkty wegetariańskie i wegańskie.

- VEGA Majo składa się dużej mierze z oleju rzepakowego z naturalnym dodatkiem białka z grochu. Jest gęsty, kremowy o idealnej majonezowej konsystencji i wyraźnym smaku. Świetnie sprawdza się do różnego rodzaju kanapek, sałatek, surówek a nawet do frytek. Obecnie liczba wegetariańskich i wegańskich konceptów gastronomicznych w Polsce dynamicznie rośnie, a nasz wegański sos majonezowy znakomicie wpisuje się w ten trend – mówi Bożena Sajnog, Kierownik ds. Kluczowych Klientów w Fanex Sp. z o.o.

***

Fanex Sp. z o.o. zajmuje się produkcją sosów, ketchupów, majonezów, musztard, dressingów, marynat, paluszków i innych przekąsek dla odbiorców gastronomicznych i detalicznych. Spółka jest polską firmą rodzinną, która działa na rynku od 1988 roku.

Produkcja firmy Fanex skupia się głównie wokół wyrobów zaspokajających potrzeby i wymagania szeroko pojętej gastronomii oraz sieci marketów detalicznych. Wykorzystuje naturalne surowce o najwyższych parametrach jakościowych. W ofercie posiada zarówno wyroby sygnowane logo „Fanex” (około 300 podstawowych receptur produktowych), jak i marki własne tworzone na specjalne potrzeby klientów.

Źródło: Fanex, fot. arch. Międzynarodowych Targów STACJA PALIW

Wróć