Wiadomości

Faktoring zdobywa silną pozycję wśród narzędzi do finansowania biznesu


Popularność faktoringu rośnie. Prawie 90% prowadzących firmę z sektora MŚP zna to pojęcie – wynika z 15. fali badania Bibby MSP Index cyklicznie przeprowadzanego przez Bibby Financial Services.

Co dziesiąty ankietowanych deklaruje, że korzysta z tego narzędzia finansowania biznesu. Zwiększenie zainteresowania faktoringiem potwierdzają także obroty osiągnięte przez firmy  faktoringowe zrzeszone w Polskim Związku Faktorów na koniec I kwartału 2018 r. Wyniosły one 53 mld zł, co oznacza wzrost prawie o 25% w porównaniu rok do roku.
Popularność faktoringu
Nadal najczęściej wybieranym narzędziem faktoringowym jest faktoring krajowy z regresem, prawie połowa ankietowanych (43,6%) twierdzi, że korzysta z tej usługi. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się faktoring krajowy bez regresu (41%) oraz faktoring mieszany (10,3%). Przedsiębiorcy deklarują również używanie faktoringu zagranicznego eksportowego i zagranicznego importowego oraz odwrotnego.
Właściciele firm coraz chętniej sięgają po faktoring jako rozwiązanie umożliwiające rozwój ich biznesu. W sytuacji kiedy kontrahenci oczekują coraz dłuższych terminów płatności faktur, uzyskanie środków na sfinansowanie bieżącej działalności ma dla krajowych producentów i usługodawców wartość szczególną. Z naszych wewnętrznych analiz wynika, że Polska jest ósmym co do wielkości rynkiem finansowania faktur w Europie, ze stałym wzrostem z roku na rok. W 2017 roku rynek zwiększył się o 16,7% (do 43,41 mld €). Liczba przedsiębiorstw korzystających z finansowania w formie faktoringu wzrosła w 2017 r. do 9 tys., oznacza to wzrost o 12,6% rok do roku – wskazuje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services.

Źródło: Bibby Financial Services

Wróć