Wiadomości

Etykietowanie opon w krajach Unii Europejskiej

UEwprowadza ujednolicone przepisy dotyczące etykietowania opon. Od listopada 2012 r. każda opona do samochodów osobowych, lekkich aut dostawczych, jak i ciężkich pojazdów ciężarowych – wyprodukowana po 30 czerwca 2012 r. - będzie musiała być wyposażona w informację graficzną w formie nalepki.

Etykiety zawierać będą informacje na temat 3 wybranych parametrów opony. Klienci będą mogli zapoznać się z nimi za sprawą nalepki, na której  w przystępny graficznie sposób zostaną przedstawione:

- ekonomiczność (efektywność paliwowa),

- przyczepność na mokrej nawierzchni,

- generowany przez opony hałas.

- Etykiety umożliwią konsumentom porównanie opon różnych producentów pod kątem 3 wskazanych przez Unię Europejską parametrów. Zapewne przyczynią się do podejmowania jeszcze bardziej świadomych decyzji zakupowych, dzięki którym klienci wybiorą najlepsze, czyli najbliższe ich potrzebom ogumienie – mówi Waldemar Jarosz, dyrektor ds. handlowych Grupy Goodyear w Polsce.

***

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby  gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.

Wróć