Wiadomości

Ekonomiczny silnik D2 z automatem


Cztery modele Volvo: S60, V60, V70 i S80 są już dostępne w wersji z wysokoprężnym silnikiem 1,6 l oraz automatyczną skrzynią biegów Powershift. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych udogodnień, udało się zachować tak samo niski poziom spalania i emisji CO2 jak w przypadku modeli DRIVe z manualną skrzynią biegów.

Po raz pierwszy udało się sprowadzić spalanie w wersjach z automatyczną skrzynią biegów do tego samego poziomu co w wersjach ze skrzynią manualną. To imponujące osiągnięcie naszych ekspertów od mechanizmów napędowych – powiedział Peter Mertens, Senior Vice President Research and Development w Volvo Car Corporation.

Zużycie paliwa przez Volvo S60 z silnikiem 1.6 D i automatyczną skrzynią biegów Powershift to 4,3 l/100 km. Przekłada się to na emisję CO2 do atmosfery na poziomie 114 g/km. W wypadku modeli V60, V70 i S80 z tym samym silnikiem i skrzynią biegów, spalanie wynosi 4,5 l/100 km, a emisja CO2 tylko 119 g/km.

Inicjatywa DRIVe Towards Zero obejmuje także udoskonalenie silników benzynowych. Ekspertom Volvo udało się obniżyć emisję CO2 przez turbodoładowany silnik benzynowy T3 o pojemności 1,6 l z manualną skrzynią biegów do poziomu 139 g/km.

Dzięki optymalizacji dostępnego w modelach Volvo S60 i V60 4-cylindrowego silnika T3 o pojemności 1,6 l (150 KM) udało się obniżyć spalanie do 5,8 l /100 km w modelu S60 i zredukować emisję CO2 do 135 g/km. W Volvo S60 z silnikiem T3, bezpośrednim wtryskiem paliwa i automatyczną skrzynią Powershift wartości te wynoszą odpowiednio 7,1 l/100 km i 164 g/km.


 Utrzymanie emisji CO2 poniżej 140 g jest dla nas bardzo ważne, ponieważ jest to poziom zakładany przez wielu klientów flotowych. Ta sztuka udała nam się w wersji T3 dzięki szeregowi drobnych, ale znaczących udoskonaleń. Zoptymalizowaliśmy też skrzynię biegów, aby zwiększyć wydajność spalania bez utraty zalet silnika – powiedział Peter Mertens.

Wróć