Auto i Myjnia

Ekoenergetyka-Polska załaduje autobusy elektryczne w Malmö


15 marca br. został podpisany kontrakt między miastem Malmö, a zielonogórską firmą Ekoenergetyka-Polska na dostawę trzech stacji ładowania quickPOINT Charger o mocy 300kW.

Ekoenergetyka wdroży stacje ładowania w mieście wyposażone w odwrócone pantografy i zgodne z protokołem ładowania OppCharge tej jesieni. Stacje będą ładowały autobusy Volvo, a projekt jest częścią ambitnego planu Malmö, aby stać się miastem neutralnym pod względem emisji gazów cieplarnianych.

Instalację stacji ładowania od Ekoenergetyki zaplanowano dwóch dzielnicach w Malmö - Ön na południowym zachodzie otrzyma jedną ładowarkę, a pozostałe dwie wdrożone będą na przedmieściach miasta w Svågertorp. Stacje będą zapewniać szybkie doładowania za pomocą pantografów zainstalowanych na masztach ładujących do 13 autobusów od Volvo, które pojawią się na ulicach Malmö pod koniec roku.

Patrik Widerberg, Dyrektor ds. Planowania w Departamencie Ulic i Parków w Malmö, powiedział: - Elektryczne autobusy są tak dobre, ponieważ dzięki nim mamy czystsze powietrze w mieście, a zelektryfikowane stają się spokojniejsze i cichsze. Zwłaszcza, gdy budujemy również nowe ścieżki rowerowe ze środków pochodzących ze szwedzkich krajowych negocjacji w sprawie mieszkalnictwa i infrastruktury, wtedy będzie jeszcze czyściej i ciszej.

Maciej Wojeński, Wiceprezes Ekoenergetyki-Polska powiedział: - To będzie nasze trzecie wdrożenie ładowarki w Szwecji, ale pierwsze w Malmö. Cieszymy się, że naszymi ładowarkami, które będą napędzać czyste i ciche autobusy, możemy przyczynić się do rozwoju zrównoważonego rozwoju w Malmö i jego celu, jakim jest stuprocentowe, ekologiczne miasto do roku 2020.

Urządzenia podłączone zostaną do zewnętrznego systemu monitorującego Ekoenergetyki, gromadzącego dane o procesach ładowania w czasie rzeczywistym i zapewniającego ich sprawne działanie. Urządzenia będą zgodne z międzynarodowym protokołem ładowania ISO 15118 określającym komunikację pomiędzy ładowarkami i autobusami oraz wykorzystają wspierany przez przemysł autobusowy system ładowania typu OppCharge.

Dla Macieja Wojeńskiego: - Ten projekt będzie pierwszym, w którym Ekoenergetyka będzie ładować autobusy elektryczne od Volvo i podniesie liczbę marek autobusów elektrycznych, które ładujemy do ponad 10”. I dodał: "Zapewnienie naszym klientom pełnej elastyczności, jeśli chodzi o interfejsy ładowania, kształty ładowarek i ich moce jest jednym z naszych priorytetów. Nasze ładowarki mogą być zintegrowane zarówno z wtyczkami Combo 2, pantografami montowanymi na autobusie, jak i, jak pokazujemy w tym projekcie, z pantografami typu OppCharge.

Oprócz stacji ładowania Ekoenergetyka-Polska jest również odpowiedzialna za roboty budowlane i serwisowanie urządzeń. Malmö jest trzecim miastem, które wybrało ładowarki od Ekoenergetyki, po Vasteras i północnym miastem Lulea. Projekt w trzecim co do wielkości mieście w Szwecji potwierdza zaangażowanie Ekoenergetyki rynku skandynawskim.

***

Ekoenergetyka-Polska to jeden z liderów europejskiego rynku ładowarek wysokiej mocy dla autobusów elektrycznych. Do tej pory firma dostarczyła blisko 150 stacji szybkiego ładowania do ponad 20 miast w Europie, a jej urządzenia uczestniczyły w ponad 50 programach testowych. Firma oferuje ładowarki o mocy od 20kW do 800kW i współpracując z wiodącymi producentami autobusów, pomaga miastom we wprowadzaniu w życie zero-emisyjnych pojazdów transportu publicznego.

Źródło: EKOENERGETYKA-POLSKA

WIĘCEJ czytaj w kwietniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Jeżeli szukasz oferty EV, znajdziesz ja podczas organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, na terenie EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

WIĘCEJ czytaj w kwietniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"

Wróć