Auto-Flota

Długowieczny asfalt na drodze ekspresowej S7


LOTOS Asfalt dostarcza asfalty nowej generacji do budowy odcinka S7 Miłomłyn-Olsztynek. Projekt realizuje firma Budimex SA, która jest wykonawcą obwodnicy Ostródy w ciągu drogi ekspresowej S7. Do wykonania nawierzchni drogi zostanie zastosowany asfalt modyfikowany MODBIT HiMA, dzięki któremu nawierzchnia zyska wyjątkową odporność na spękania i wytrzymałość na koleinowanie.

Do realizacji 18 km drogi ekspresowej S7 potrzeba około 10 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej przeznaczonej na obiekty mostowe. Udział asfaltów bardzo wysoko modyfikowanych w tych mieszankach wynosi około 7%. LOTOS Asfalt realizuje te dostawy w miesiącach wrzesień-grudzień 2017. Warto dodać, że spółka dostarcza produkt w izolowanych cysternach samochodowych, w stanie ciekłym w podwyższonej temperaturze zapewniającej wymaganą pompowalność. Dzięki temu można go stosować nawet w chłodne jesienne dni, w niskich temperaturach otoczenia. 

Asfalty wysoko modyfikowane HiMA to nowoczesne lepiszcza rekomendowane do budowy „długowiecznych” nawierzchni drogowych coraz bardziej popularnych w Polsce. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat asfalty modyfikowane przyczyniły się do wzrostu trwałości dróg. Powszechnie wiadomo, że modyfikacja asfaltów polimerami pozwala na poprawę ich właściwości użytkowych i funkcjonalnych. Asfalty wysoko modyfikowane są już obecne na polskich drogach m.in. na obwodnicy Krakowa S7. W maju tego roku zostały zastosowane podczas ekspresowej modernizacji jednej z warszawskich ulic.

***

Udział wszystkich rodzajów asfaltów modyfikowanych w inwestycjach drogowych w Polsce sięga obecnie ponad 20%. Od początku istnienia (2004 r.) do dnia dzisiejszego spółka LOTOS Asfalt sprzedała około 9,6 mln ton asfaltów (w tym ok. 1,8 mln ton asfaltów modyfikowanych).

LOTOS Asfalt powstała w Gdańsku. W czerwcu 2004 roku przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach-Dziedzicach. Dziś spółka dysponuje trzema zakładami produkcyjnymi. Do klientów w Polsce i zagranicą trafiają produkowane w nich asfalty drogowe klasyczne i modyfikowane, a także emulsje oraz specyfiki asfaltowe. 

Źódło. Grupa LOTOS, fot Budimex

Wróć