Auto i Myjnia

DHL, DB Schenker, Rhenus i Dachser stawiają na w pełni elektryczną ciężarówkę FUSO


14 grudnia 2017 r. Daimler Trucks przekazał europejskim klientom pierwsze egzemplarze w pełni elektrycznej ciężarówki FUSO eCanter.

Globalnie firmy logistyczne DHL, DB Schenker, Rhenus i Dachser postawiły na w pełni elektryczną, lekką ciężarówkę produkowaną seryjnie. W usługach kurierskich na obszarach miejskich oraz przy realizacji rozmaitych zadań spedycyjnych elektryczne eCantery będą w przyszłości stanowić istotny wkład w bardziej ekologiczny charakter flot tych firm. Prezentując w październiku tego roku markę produktów E-FUSO, marka FUSO jednoznacznie potwierdziła swoje zainteresowanie alternatywnymi napędami. W nadchodzących latach wszystkie modele ciężarówek i autobusów otrzymają dodatkowy, elektryczny wariant.

Uwe Brinks, CEO DHL Freight: - Stosowanie alternatywnych napędów, takich jak w elektrycznym FUSO eCanterze, odgrywa istotną rolę w dążeniu do naszego koncernowego celu, jakim jest zredukowanie do 2050 roku do zera wszystkich emisji związanych z logistyką. Firma DHL Freight zdecydowała się wnieść istotny wkład do osiągnięcia tego celu. Z pomocą eCantera chcielibyśmy w naszym transporcie spedycyjnym zredukować lokalną emisję substancji szkodliwych, ograniczając zarówno nasz własny ślad CO2, jak i ten naszych klientów.

Ewald Kaiser, COO DB Schenker AG:- W DB Schenker od wielu lat konsekwentnie pracujemy nad tym, by dla naszych klientów stać się wiodącym światowym operatorem w dziedzinie zielonej logistyki. Dlatego zastosowanie nowego eCantera jest dla nas kolejnym logicznym krokiem, mającym na celu dalszą rozbudowę istniejących już ekologicznych rozwiązań w transporcie lądowym, tak aby osiągnąć wyznaczony cel, jakim jest redukcja bilansu CO2 naszego całego łańcucha logistycznego o 30 procent.

Nicolas Rottmann, szef Rhenus Home Delivery: - W ramach Rhenus Home Delivery konsekwentnie realizujemy strategię ekologicznego przedsiębiorstwa. Oprócz wycofania papierowych dokumentów z procesu dostaw od dłuższego czasu zajmujemy się tematem alternatywnych, ekologicznych napędów. eCanter daje nam możliwość dogłębnego przetestowania przydatności w pełni elektrycznych pojazdów w naszej flocie. Ze względu na niewielką odległość między naszym magazynem centralnym w Hoppegarten a naszymi klientami końcowymi zastosowanie ekologicznego pojazdu elektrycznego na obszarze miasta Berlina wydaje się bardzo dobrym pomysłem.

Stefan Hohm, Corporate Director, Corporate Solutions, Research & Development Dachser SE: - Pojazdy są ważnymi elementami naszego projektu ‚City Distribution‘. Uzupełniają naszą innowacyjną i ekologiczną koncepcję zaopatrywania klientów w centrach dużych miast. Chodzi nam o to, aby dla każdego miasta zestawić optymalną kombinację pojazdów i połączyć ją z rozmieszczonymi w śródmieściu mikrohubami. Zdecydowaliśmy się na FUSO eCantera, ponieważ jest to pierwsza elektryczna ciężarówka produkowana seryjnie, która z pewnością da silny impuls do rozwoju tej klasy pojazdów użytkowych. Poza tym Daimler CharterWay jest naszym długoletnim partnerem flotowym, na którym możemy polegać również w kwestii przyszłej logistyki miejskiej.

Źródło: Mercedes-Benz Trucks

Wróć