Strefa przedsiębiorcy

Co zrobić, aby uatrakcyjnić warsztat - specjalnie dla Polskiej Izby Paliw Płynnych mówi Piotr Rychter, CW Consulting


  • Co możemy zrobić, aby nasz warsztat był bardziej atrakcyjny dla klienta?
  • Co nazywamy „wartością dodaną” dla naszego biznesu?
  • Co możemy dać od siebie dla klienta, którego obsługujemy w naszym warsztacie?

Rynek warsztatów w naszym kraju jest bardzo duży i wciąż rozwija się dynamicznie. Jest to spowodowane dużą ilością pojazdów na naszych drogach. Warsztaty wciąż podnoszą swoje kwalifikacje, oferując większą wiedzę i szerszy zakres oferowanych usług. Wyspecjalizowane punkty wymiany opon, oferują nie tylko naprawy bieżące ale również min. ustawianie świateł, regulację zbieżności. Wszystko to po to aby klient, który wybrał akurat ten warsztat, mógł w nim skorzystać z jak najszerszej oferty. Takie właśnie rozwijanie i co istotne rozszerzanie swoich usług nazywamy dzisiaj WARTOŚCIĄ DODANĄ.

Od momentu założenia działalności pracujemy na swoją „markę” – punkt, wyrabiając dobre imię naszego warsztatu. Dobra „marka” to rozwojowa „marka”. Do oferty, którą nasi klienci dobrze już znają, w kolejnych etapach należy dodawać kolejne udogodnienia i usługi. To właśnie nazywamy „wartością dodaną” do oferty, którą nasi klienci już znają. Takim kolejnym, czyli tą „wartością dodaną” z pewnością jest dzisiaj oddanie klientowi, po wykonaniu usługi, czystego auta, tak wewnątrz jak i na zewnątrz.

Od dawna Autoryzowane Serwisy Obsługi oferują swoim klientom taką usługę, a klienci „flot” mają to już w standardzie obsługi gwarancyjnej. Jeździmy samochodami i chcemy aby były one sprawne, niezawodne i zarazem czyste. Rynek usług myjni samochodowych jest bardzo mocno powiązany z branżą samochodową i dzisiejszy wzrost świadomości właścicieli warsztatów jak i ich klientów zmusza nas do szukania nowych rozwiązań w celu podniesienia atrakcyjności swojej oferty dla konsumenta, tego co już obsługujemy jak i tego na którego czekamy.

Klient, odwiedzający warsztat, będzie mógł nie tylko naprawić swój pojazd, wymienić opony czy też sprawdzić i uzupełnić klimatyzację, ale również wyjechać umytym, błyszczącym autem. I właśnie wówczas nasz klient będzie wracał do nas nie tylko jak coś dolega jego samochodowi ale również myć swój pojazd. Dla nas jest to oczywiście dodatkowy przychód. Dynamiczny wzrost i popyt konsumentów na posiadanie własnych „czterech kółek” jest jednocześnie popytem na usługę mycia pojazdów i ich pielęgnację. Na ten, jakże dynamiczny rozwój rynku, wpływ ma również coraz większy popyt na auta nowe. Pojazdów przybywa na naszych drogach, a tym samym wzrasta potrzeba kolejnych stanowisk mycia.

Budowa myjni samoobsługowej (bezdotykowej), automatyczne (portalowej) czy też innej jest dużym wyzwaniem dla przyszłego inwestora?

Uwierz, że nie jest to aż tak skomplikowane i trudne wyzwanie, choć na pewno należy spełnić pewne wymogi. Kroki, jakie należy poczynić w celu wykonania inwestycji jaką jest budowa MYJNI SAMOOBSŁUGOWEJ (bezdotykowej) czy PORTALOWEJ (automatycznej) dla samochodów osobowych (PKW-Bus) czy też dla samochodów ciężarowych (LKW-TIR-Autobusy), oferowanych przez naszą firmę CW CONSULTING – Car Wash Technology, jak i za pośrednictwem naszego Partnera handlowego w kraju i za granicą firmę Inter Cars S.A., są krokami na równi jak budowa domu, warsztatu czy stacji kontroli. Nasze myjnie są ekologiczne i przyjazne środowisku.

Można wybudować myjnię na swojej działce, przy funkcjonującym już warsztacie, czy też stacji paliw lub po prostu znaleźć działkę pod budowę danej myjni. Działka taka musi spełniać wymogi, dla warunków zabudowy pod taką inwestycję, należy również uzyskać na to przedsięwzięcie odpowiednie pozwolenie.

Należy zacząć od analizy swojej lokalizacji, na której już działa dany warsztat, sklep, stacja paliw, LPG, stacja kontroli lub wybranej nowej lokalizacji na taką inwestycję, jeśli chcemy aby była ona osobno. Należy zwrócić uwagę aby spełniała ona kilka podstawowych kryteriów:

Atrakcyjna lokalizacja - to lokalizacja przy dużych skupiskach takich jak parkingi, sklepy codziennych zakupów, osiedla o dużym skupisku (blokowiska), osiedle domków jednorodzinnych, najlepiej już od dwóch/trzech tysięcy mieszkańców. Dobrze, żeby taka działka inwestycyjna usytuowana była przy głównych ulicach, przy skrzyżowaniach, czy drogach o dobrym dojeździe. Można zwrócić uwagę również na dogodne usytuowanie przy obiektach zwiększających jej atrakcyjność jak: stacje benzynowe, stacje gazu, centra handlowe, warsztaty samochodowe, Stacje Kontroli Pojazdów. Istotna jest również odpowiednia widoczność myjni, ale też łatwy dojazd, możliwość zjazdu zarówno z prawej jak i lewej strony.

Odpowiednia powierzchnia działki pod planowaną budowę myjni - to taka powierzchnia żeby można było ustawić myjnię z możliwością wygodnego, komfortowego przejazdu użytkownikom. Aby uatrakcyjnić naszą inwestycję, należy uwzględnić także stanowiska odkurzania, co pozwoli naszym klientom nie tylko umyć pojazd ale i sprzątnąć go w środku.

Forma własności nieruchomości pod budowę myjni bezdotykowej

Nie ma znaczenia czy nieruchomość jest naszą własnością, czy też jesteśmy wyłącznie jej dzierżawcami. Jednak przy podpisywaniu umowy warto pamiętać o tym, że na wybudowanie myjni musi wyrazić zgodę odpowiedni organ,  czyli wójt, burmistrz lub prezydent miasta. W przypadku umowy dzierżawy warto ją jednak  zawrzeć na jak najdłuższy okres (minimum 10 lat), tak abyśmy mogli spokojnie funkcjonować i korzystać z wzrastającej popularności naszego obiektu – ekologicznej myjni samoobsługowej/bezdotykowej, nawet na piętnaście - dwadzieścia – i więcej lat. 

Można zadbać o wszystko samemu i dopiero  wykonanie adaptacji zlecić architektowi. Można też  wynająć osobę, która załatwi wszystkie sprawy.  Należy wówczas podpisać umowę z architektem, określającą oczywiście harmonogram prac, tak aby zabezpieczyć się przed nadmiernym przedłużaniem realizacji inwestycji.

Średni okres budowy myjni to ok. trzy miesiące, licząc od dnia podpisania. Konfiguracja wybranej myjni samoobsługowej zajmuje, w zależności od typu i liczby stanowisk, od dziesięciu do dwunastu tygodni. Montaż to kolejne 7 do 10 dni. Oczywiście trzeba podkreślić, że przed tym, zanim myjnia zostanie dostarczona, klient powinien zdobyć wszystkie pozwolenia na budowę i przygotować działkę – i tu inwestor może liczyć na naszą pomoc. Ważnym elementem przed dostawą jest także dostarczenie odpowiednich przyłączy.

Wiele prac klient może wykonać we własnym zakresie, przy naszym wsparciu i nadzorze. Począwszy od wykonania przyłączy, przez prace budowlano-kanalizacyjne, na wykonanie lub zlecenie wykonania konstrukcji wiaty według wybranego projektu, jakie są dostępne w naszej ofercie kończąc.

  • Jaki typ myjni wybrać?
  • Czym należy się kierować przy wyborze producenta i technologii?
  • Do których myjni klienci zaglądają najchętniej?

Na tego typu decyzję składa się bardzo dużo czynników:

- lokalizacja - to jest podstawa dla tego biznesu,

- wielkość i układ działki - pozwoli nam na określić jak dużą myjnię możemy postawić,

- jakość oferowanej myjni - nie tylko w zakupie, ale i jej późniejsza obsługa gwarancyjna i po gwarancyjna,

- klienci wracają do myjni „przyjaznych” i dających więcej niż te, z których do tej pory korzystali,

Cała reszta to już luźniejsze tematy, ale bardzo mocno wpływające na atrakcyjność i rentowność każdej myjni, i należy do nich przykładać dużą uwagę, tak przed – w trakcie jak i później.

WIĘCEJ czytaj w marcowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne"; Z pełną ofertą CW Consulting będzie można zapoznać się w MIASTECZKU MYJNI podczas XXIV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW - ich najbliższa edycja to 17-19 maja 2017 r., EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Wróć