Wiadomości

Co druga firma w Polsce korzysta z rozwiązań chmurowych


Aż 90% przedsiębiorców z sektora MŚP pozytywnie ocenia przydatność nowych technologii w codziennej pracy. Należące do nich rozwiązania chmurowe są równie popularne. Co druga mała i średnia firma w Polsce korzysta z co najmniej jednego rozwiązania chmurowego – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Onex Group. Wśród głównych korzyści rozwiązań chmurowych przedsiębiorcy wskazywali na łatwy kontakt z każdą osobą w firmie (52%) oraz łatwość przechowywania i przetwarzania danych (41%).

- Zainteresowanie małych i średnich przedsiębiorców usługami chmurowymi w Polsce rośnie lawinowo. Z roku na rok sprzedajemy coraz więcej licencji na takie narzędzia, jak m.in. Office 365 czy Microsoft Azure. Jest to zapewne skutek coraz większej świadomości korzyści, jakie wynikają z korzystania z tego typu rozwiązań. Co prawda, przedsiębiorcy nadal wskazują przede wszystkim na mobilność i łatwość komunikacji, natomiast mniej na bezpieczeństwo – taką zaletę dostrzega zaledwie co piąty badany. Warto jednak pamiętać, że wybierając takie rozwiązanie, jakim jest m.in. Office 365, otrzymujemy kompleksowe narzędzie do profesjonalnego i bezpiecznego zarządzania zasobami firmy – mówi Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający w Onex Group.

Połowa firm z chmurą za pan brat

Z badania Onex Group wynika, że rozwiązania chmurowe zostały wdrożone już w co drugiej firmie z sektora MŚP (50%). Co więcej, aż 68% korzystających na co dzień z rozwiązań chmurowych twierdzi, że są one niezbędne lub bardzo przydatne w codziennej pracy, a kolejne 29% wskazało, że są przydatne. Największymi zwolennikami rozwiązań chmurowych są pracownicy z sektora usług (71% twierdzi, że są niezbędne lub bardzo przydatne). Tylko nieco mniej entuzjastycznie są nastawione osoby pracujące w budownictwie i przemyśle (63% wskazań).

Wśród największych zalet rozwiązań chmurowych przedsiębiorcy wskazali na łatwą komunikację z każdą osobą z firmy (52%), łatwość przechowywania i przetwarzania danych (41%), dostęp do danych na wszystkich urządzeniach mobilnych (38%) oraz możliwość pracy zdalnej (34%).

- Co piąty przedsiębiorca wskazywał natomiast na dostęp do zawsze aktualnej i najnowszej wersji oprogramowania, możliwość współtworzenia treści i bezpieczeństwo przechowywanych danych. To właśnie świadomość tego typu korzyści chcielibyśmy zwiększyć. O mobilności chmury i możliwości łatwej komunikacji nie trzeba już klientów przekonywać. Chcielibyśmy jednak, żeby mieli świadomość, że w ramach jednej usługi, małe i średnie firmy otrzymują rozwiązania na miarę tych stosowanych w największych korporacjach – mówi Tomasz Smirnow, Business Development Manager w Onex Group.

Poczta najpopularniejszym rozwiązaniem chmurowym

Pod względem popularności, na podium rozwiązań chmurowych znajduje się poczta elektroniczna, z której korzysta 86% przedsiębiorców. Jako najbardziej przydatną oceniają pocztę przedstawiciele branży przemysł i budownictwo (92%). Na drugim miejscu respondenci wskazali równie popularne aplikacje biurowe typu MS Word, Excel czy Power Point, które umożliwiają współtworzenie dokumentów – 63% wskazań. Ostatnie miejsce na podium zajęły różnego typu komunikatory (42% badanych wskazało taką odpowiedź). Jak wskazują eksperci Onex Group jednym z najpopularniejszych jest Skype dla firm, dzięki któremu firmy mogą organizować spotkania online do 250 osób czy zarządzać kontami pracowników.

- Coraz większe zaufanie przedsiębiorców do rozwiązań chmurowych i większa świadomość ich korzyści mogą sprawić, że już za kilka lat zdominują one, popularne teraz, licencje bezterminowe – podsumowuje Jakub Hryciuk.

Metodologia badania:

Dane prezentowane w materiale zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Onex Group przez ARC Rynek i Opinia. Badanie zrealizowano na próbie 200 małych i średnich przedsiębiorców dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI na przełomie grudnia 2015 roku i stycznia 2016 roku.

***

Onex Groupjest niezależną firmą, która oferuje produkty i usługi oparte o technologie firmy Microsoft. Jako złoty partner Microsoft (Microsoft Gold Certfied Partner) produkuje szkolenia z oprogramowania Microsoft, m.in. Office, Windows, Access, Project, które są dostępne za pośrednictwem dedykowanej platformy e-learningowej. W ofercie firmy znajdują się zarówno kursy przeznaczone dla użytkowników indywidualnych jak również biznesowych. Dodatkowo Onex Group za pośrednictwem sklepu CentrumXP.pl oferuje pełen wachlarz produktów Microsoft.

Onex Group powstała w 2005 roku i przez trzy lata działała pod nazwą CentrumXP.pl. Wśród dotychczasowych klientów firmy są instytucje administracji publicznej takie jak Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych oraz małe, średnie i duże firmy, m.in. Telekomunikacja Polska, Orange, Enea czy ArcelorMittal.

Każde szkolenie Onex Group to pakiet wiedzy prezentowany w nowoczesny i bardzo przystępny sposób, poprzez multimedialne wykłady i interaktywne ćwiczenia. Uzyskane umiejętności z obsługi programów Microsoft pomagają przedsiębiorcom i ich pracownikom na zwiększenie efektywności powierzonych zadań, lepsze organizowanie projektów i zarządzanie danymi w biznesie.

WIĘCEJ: czytaj w lutowym wydaniu miesięcznika „Paliwa Płynne”

Nowości branżowych szukaj na XXIII Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2016

11-13 maja 2016r. EXPO XXI Warszawa 

Organizator: 

(opr.zp)

Wróć