Wiadomości

Castrol z tytułem Superbrand 2012

Superbrand to prestiżowe wyróżnienie dla marek, które dzięki swojemu wizerunkowi zdobyły trwałą przewagę na rynku. Tytuł jest przyznawany przez Radę Marek – niezależne gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu, decydujące w oparciu o kryteria dotyczące m.in. rozpoznawalności marek, unikalnego charakteru korzyści, które oferują, oraz siły więzi z klientami.

W tegorocznej edycji, po raz pierwszy o klasyfikacji na krajowym rynku zadecydowała również grupa 2700 osób biorących udział w badaniu konsumenckim. Wyróżnienie przyznawane jest już od 16 lat w ponad 85 krajach świata przez organizację The Superbrands Ltd.

- Nadanie marce Castrol tytułu Superbrand jest potwierdzeniem, że nasza strategia budowania silnej marki przynosi zamierzone efekty – powiedział Sławomir Radoń, dyrektor marketingu Castrol na Polskę i Europę Środkową. - Z roku na rok obserwujemy systematyczne umacnianie się marki na rynku, co potwierdza zarówno badanie GIPA, jak i Motoscan. Jestem pewien, że nasze aktywności marketingowe mają bardzo duży wpływ na przywiązanie do marki Castrol. Do takich działań bez wątpienia należy współpraca z czołowymi producentami samochodów, jak i sponsoring Mistrzostw Europy UEFA EURO 2012.

Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Integralną częścią strategii biznesowej firmy jest partnerstwo z koncernami samochodowymi (m.in. VW, Toyota, BMW, DAF, Ford, Volvo czy MAN). Firma dostarcza produkty dostosowane niemal do każdego rodzaju pojazdów, a zaawansowane rozwiązania są rozwijane w centrach technologicznych w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach.

Jednym z elementów strategii budowania świadomości marki jest zaangażowanie w sponsoring sportu. Opracowując specjalne oleje Castrol przyczynia się do poprawy osiągów pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych. Jako aktywny sponsor wydarzeń sportowych Castrol wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza świata wyścigów serii Formuły 1 i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Od 2008 roku Castrol wspiera piłkę nożną i jest Oficjalnym Sponsorem Mistrzostw Europy UEFA EURO 2012TM

 


Wróć