Wiadomości

Blisko jedna trzecia rynku w rękach Lotosu

Szczególnie udany dla Lotosu okazał się ostatni kwartał 2010 r. Sprzedaż paliw płynnych przez koncern utrzymywała się w tym okresie na wysokim poziomie, podczas gdy konsumpcja benzyn i oleju napędowego (grudzień 2010 r.) w Polsce miała tendencję spadkową. Jednocześnie, w rynku sprzedaży detalicznej, Lotos wypracował w ub. r. 7,3 proc. udziałów w rynku.   
 – Dane jakie opublikował POPIHN okazały się lepsze od naszych szacunków – komentuje Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos S.A. – Nie mam jednak wątpliwości, że ten wynik, to potwierdzenie wcześniej podjętych działań naszych służb handlowych, ukierunkowanych na sprzedaż większych wolumenów produktów, pochodzących z instalacji uruchomionych w ramach Programu 10+.
Dzięki najnowocześniejszym instalacjom, oddanym do użytku za sprawą efektywnej realizacji 10+, Lotos systematycznie zwiększa produkcję i sprzedaż paliw, w szczególności oleju napędowego - przypomina biuro prasowe koncernu. Dodatkowe wolumeny diesla idealnie wypełniają lukę, jaka istnieje na krajowym rynku (tylko w ub. r. do Polski sprowadzono ok. 3 mln m3 oleju napędowego) zagospodarowaną dotychczas przez import i w ten sposób zwiększają zabezpieczenie naszego kraju w to kluczowe dla gospodarki i konsumentów paliwo. Teraz, dzięki dodatkowym ilościom paliw motorowych, które zyskujemy za sprawą instalacji 10+, jesteśmy w stanie utrzymać 30-prcentowym poziom w rynku. Pamiętajmy, że polski rynek ciągle rośnie, więc samo utrzymanie w nim udziałów nie jest łatwe i wymaga ciągłego zwiększania sprzedaży – komentuje Maciej Szozda, wiceprezes zarządu dyrektor ds. handlu Grupy Lotos S.A.

 

Wróć