Wiadomości

Auto-Spa zadebiutuje na NewConnect

12 kwietnia 2012 spółka Auto-Spa, operator ogólnopolskiej sieci myjni bezdotykowych, zadebiutuje na NewConnect.

W ramach ofert prywatnych Auto-Spa pozyskała ponad 2,6 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na wsparcie procesu budowy największej ogólnopolskiej sieci myjni bezdotykowych. Auto-Spa zajmuje się budową, sprzedażą i zarządzaniem siecią myjni bezdotykowych działających pod tą samą marką. Pierwszy obiekt został uruchomiony w 2009 r. Obecnie w sieci funkcjonują 32 myjnie, w tym 8 franczyzowych. Model biznesowy Grupy przewiduje, że znaczna część myjni znajdować się będzie przy supermarketach – przede wszystkim TESCO i POLOmarket, z którymi Auto-Spa nawiązało współpracę strategiczną. Główne źródła przychodów Grupy Auto-Spa uzyskiwane są z budowy, sprzedaży oraz eksploatacji myjni bezdotykowych na terenie całego kraju, a także z tytułu opłat licencyjnych od franczyzobiorców. W 2011 roku Grupa wygenerowała skonsolidowane przychody w wysokości 15,9 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego o ponad 13 proc. Zysk netto w minionym roku wzrósł o niemal 100 proc. z 2,1 mln zł w 2010 roku do 4,1 mln zł w 2011 roku.
Główne cele strategii rozwojowej Auto-Spa:
•    Rozszerzenie liczby obiektów własnych -> stworzenie ogólnopolskiej sieci myjni Auto-Spa,
•    Rozbudowa sieci franczyzowej -> jako narzędzia wzmocnienia sieci obiektów własnych,
•    Pozyskanie nowych partnerów strategicznych -> mi.in. współpraca ze stacjami benzynowymi,
•    Kontynuacja współpracy z sieciami partnerskimi -> kluczowi klienci: TESCO i POLOmarket,
•    Inwestycje w nowe technologie -> zbudowanie profesjonalnych centrów mycia Auto-Spa.

Myjnie bezdotykowe działają w Polsce od kilkunastu lat, a w ostatnim czasie obserwuje się niezwykle dynamiczny ich rozwój. Zasłynęły one przede wszystkim ze względu na cenę, czas trwania usługi i łatwość użytkowania. Na podstawie badań rynkowych ocenia się, że średni czas mycia pojazdu zajmuje ok. 8-9 minut. Krótszy niż w przypadku myjni panelowej czas mycia oznacza efektywniejsze zużycie wody, detergentów i energii, co ma zasadniczy wpływ na koszt usługi. Ten fakt docenili klienci, którzy pomimo kryzysu chętnie korzystali z myjni bezdotykowych.

Wróć