Wiadomości

400. stacja BP

Nowy obiekt znajduje się w Starogardzie Gdańskim i jest 195. stacją partnerską z logo BP. W sumie koncern ma w Polsce 400 stacji.

- Ten wynik to rezultat konsekwentnej realizacji naszej strategii prowadzenia działalności w Polsce, której głównym celem jest utrzymanie pozycji lidera w branży poprzez systematyczne powiększanie sieci stacji partnerskich z logo BP – mówi Bogdan Kucharski, Dyrektor Generalny BP Europa SE, oddział w Polsce.

Pierwsza stacja BP została otwarta 5 sierpnia 1995 r. w Gliwicach, przy ul. Rybnickiej 150 (BP Sikornik). Pierwszy paragon wystawiono o godz. 14.23 – klient kupił batonika MARS, o godz. 15.06 wystawiono paragon na 9,10 zł (guma do żucia Orbit + skorzystanie z myjni), a kolejny o 18.45 – za zakup 17 litrów paliwa.

Pierwszy klient na 400. stacji w Starogardzie Gdańskim pojawił się o godz. 16.53, zatankował paliwo za 50 zł i kupił hot doga.

 Wszystkie stacje z logo BP są zlokalizowane w uczęszczanych miejscach, bardzo dobrze zarządzane, a jakość obsługi jest bardzo wysoka. - Dbamy o to, aby klienci, widząc logo BP, byli pewni, że tankują na dobrej stacji, najlepsze jakościowo paliwo – podkreśla Dorota Adamska, Communication & External Affairs Manager BP w Polsce.

 Oferta paliw na stacjach BP jest bardzo szeroka, są wśród nich benzyny bezołowiowe, olej napędowy, autogaz, paliwa Ultimate. Od 17 listopada br. dostępna jest ulepszona wersja paliw BP Ultimate, której nowa zaawansowana formuła czyszcząca chroni kluczowe elementy silnika przed zużyciem. Wszystkie oferowane na stacjach BP paliwa są zgodne z wymogami aktualnych norm dotyczących jakości paliwa oraz obowiązującym rozporządzeniem ministra gospodarki i pracy w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych.

 Od 2005 roku klienci stacji BP mogą również skorzystać z bogatej oferty kawiarenek pod nazwą Wild Bean Cafe, które – ze względu na wystrój i ofertę – stworzyły nową jakość w kategorii kącików gastronomicznych na stacjach benzynowych. Obecnie to największa w Polsce sieć kawiarni czynnych całą dobę.

W 2006 roku BP w Polsce rozpoczęła również uruchamianie na swoich stacjach myjni bezdotykowych, z których korzystanie jest nie tylko łatwiejsze i wygodniejsze, ale daje też gwarancję, że w trakcie mycia nie zostaną uszkodzone delikatne powłoki lakieru. Myjnie bezdotykowe dostępne na stacjach BP Polska zostały uznane za Innowację Roku 2008.

- Klienci doceniają to, że firma poszerza ofertę usług i podnosi ich standard. Świadczą o tym liczne nagrody: tytuł „Stacja Benzynowa Roku” w konkursie na najlepsze sieci handlowo-usługowe „Mistrz Handlu i Usług MasterCard®” 2007 i 2008, wyróżnienie w badaniu satysfakcji Klientów Gold Standard 2007 i 2008, czołowe miejsce w rankingu Good Company Ranking 2008 Manager Magazine, Godło Jakości Obsługi 2008 dla BP – konsumenci uznali nasze stacje za najbardziej przyjazne stacje paliwowe w Polsce, Premiumbrand 2009 – tytuł „Firmy Najwyższej Reputacji" w kategorii handel i wreszcie Superbrand i Business Superbrand 2009 dla marki BP uznanej za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku konsumenckim i B2B - informuje koncern.

 W ubiegłym roku firma BP obchodziła 100-lecie funkcjonowania. - Była to doskonała okazja, aby przypomnieć sobie nie tylko historię koncernu, ale również to, jak tworzył się jego oddział w naszym kraju – podkreśla Kucharski. Firma BP rozpoczęła działalność w Polsce 17 września 1991 r. – początkowo działało tu jedynie biuro handlowe olejów dla samochodów i przemysłu. Od roku 1991 firma BP zainwestowała w Polsce ponad 800 milionów dolarów. Znajduje się w pierwszej dwudziestce polskich firm; zatrudnia ponad 3 tys. pracowników i ma swoją siedzibę w Krakowie. Prowadzi w Polsce działalność na terenie całego kraju w ramach wielu sektorów: BP Retail – dział stacji paliw, BP Gas, BP Lubricants, hurtowa sprzedaż paliw.

 -W przyszłym roku konsekwentnie będziemy realizować strategię rozwoju BP w Polsce, aby utrzymać pozycję lidera w branży paliwowej – mówi Bogdan Kucharski. - W planach mamy powiększanie sieci stacji własnych w dużych miastach oraz przy autostradach i drogach ekspresowych, chcemy wykorzystać szansę rozwoju sieci partnerskiej w tranzycie oraz w mniejszych miastach. Jak dotychczas będziemy również pracować nad rozszerzaniem i udoskonalaniem naszej oferty niepaliwowej.

Wróć